Viena no politiski piesātinātākajām ceremonijām – tā šā gada "Grammy" balvas pasniegšanu novērtējuši ārvalstu žurnālisti. To neievērot nebija iespējams, jo atklāti un smalki maskēti mājieni par pasaulē notiekošo izskanēja daudzās pateicības runās un priekšnesumos. Taču šā gada ceremonija neiztika arī bez aizkustinājuma asarām, kurioziem un cieņas pilniem veltījumiem. Atskatoties uz "Grammy" svinīgo pasākumu, izceļam sešus stāstus, kas noteikti ieies balvas pasniegšanas vēsturē.
Jau ziņots, ka prestižais mūzikas industrijas apbalvojums 12. februārī tika pasniegts 59. reizi. Šogad klasiskās mūzikas kategorijā "Labākais orķestra sniegums" balvu otro gadu pēc kārtas saņēma latviešu diriģents Andris Nelsons un viņa vadītais Bostonas simfoniskais orķestris.
Adele triumfē un salauž balvu
Šā gada "Grammy" ceremonija noteikti paliks atmiņā kā britu dziedātājas Adeles triumfs – viņa uz skatuves kāpa piecas reizes, lai saņemtu balvas visās piecās kategorijas, kurās bija nominēta. Viņas emocionālās, pat viegli histēriskās runas jau ierakstītas "Grammy" vēsturē, gluži tāpat kā misēkļi uzstāšanās laikā.
Šogad Adele ceremonijā uzstājās "In Memoriam" sadaļā, godinot pagājušā gada nogalē mūžībā aizgājušo dziedātāju Džordžu Maiklu. Viņa piemiņas priekšnesumā kopā ar orķestri izpildīja Džordža Maikla dziesmu "Fastlove". Tomēr aptuveni 30 sekundes pēc skaņdarba uzsākšanas, Adele saminstinājās, lūdza orķestrim pārtraukt spēlēt un sākt visu no jauna.
Par notikušo misēkli dziedātāja atvainojās, kāpjot uz skatuves pēc balvas par gada labāko dziesmu.
Tāpat Adele vairākas reizes apliecināja savu cieņu un apbrīnu savai šā gada galvenajai konkurentei dziedātajai Bejonsai, teju ar asarām acīs paziņojot, ka gribētu, lai talantīgā dziedātāja ir viņas māmiņa. Adeles sajūsma par Bejonsi kulminēja, saņemot vakara galveno balvu par labāko albumu, kad dziedātāja savu godam nopelnīto gramofonu uz skatuves pārlauza, sakot, ka patiesībā gada labākais albums bijis Bejonses "Lemonade", tāpēc pusei no balvas pienākas viņai.
Šobrīd Adele ir kļuvusi par pirmo mākslinieci, kas "Grammy" ceremonijā divas reizes ieguvusi balvas visās trīs prestižākajās kategorijās. Iepriekš tas bija 2012. gadā par albumu "21". Adeles kontā kopumā ir 15 "Grammy" balvas.
Pēc balvas vienās apakšbiksēs
Duetam "Twenty One Pilots" šī bija nozīmīga "Grammy" ceremonija, jo abi mūziķi pēc balvas uz skatuves kāpa pirmo reizi, saņemot zeltīto gramofona figūriņu kategorijā "Labākais dueta vai grupas sniegums". Tomēr "Grammy" vēsturē viņi ieies ar to, ka pēc balvas devās vienās apakšbiksēs.
Bikses kungi novilka īsi pirms kāpšanas uz skatuves. Vēlāk arī abi mūziķi paskaidroja – kāpēc.
Pirms pāris gadiem, kad duets "Twenty One Pilots" vēl ne tuvu nav bijis populārs, viņi kopā ar draugiem skatījušies "Grammy" ceremoniju un piefiksējuši, ka visi tērpušies vien apakšveļā. Toreiz pa jokam norunāts, ja kādreiz būs tāda izdevība apmeklēt "Grammy" ceremoniju un vēl vairāk, ja balva tiks saņemta, tad pēc tās būs jāiet vienās apakšbiksēs.
Bez politikas neiztikt
Reaģējot uz aktuālajiem notikumiem ASV politikā, bez sava viedokļa paušanas neiztika arī šā gada "Grammy" ceremonija. "Reuters" nosaucis šo ceremoniju par visu laiku politiskāko.
Viens no spilgtākajiem vēstījumiem šā gada "Grammy" ceremonijā bija dziedātājai Keitijai Perijai, kura pirmo reizi plašākai publikai dzīvajā izpildīja savu jauno singlu "Chained to the Rhythm", kas jau nodēvēts par politisku vēstījumu disko aizsegā. Keitijai Perijai uz skatuves pievienojās Boba Mārlija mazdēls Skips Mārlijs.
Dziedātājas priekšnesuma laikā uz skatuves ekrāniem tika projicēts teksts no ASV konstitūcijas, bet pati Perija bija tērpusies baltā bikškostīmā, kas ir nepārprotama atsauce uz bijušo ASV prezidenta amata kandidāti Hilariju Klintoni. Savukārt acīgākie ievēroja, ka dziedātāja valkāja aproci, uz kuras bija rakstīts "Persist" (Neatkāpies, Neatlaidies). Jāpiezīmē, ka Keitija Perija bija aktīva Klintones atbalstītāja un piedalījās viņas priekšvēlēšanu kampaņā.
Dziedātājas priekšnesums izpelnījās auditorijas sajūsmu un stāvovācijas.
Dievišķā Bejonsa
Iespēja, ka dziedātāja Bejonsa šogad varētu kāpt uz "Grammy" skatuves ne tikai pēc balvām, bet arī lai dziedātu, līdz pēdējam brīdim tika turēta noslēpumā. Tomēr dziedātāja pārsteidza ar iespaidīgu priekšnesumu, izpildot dziesmas "Love Drought" un "Sandcastles" no aktuālā albumu "Lemonade". Viņa bija zeltīta ASV brīvības statuja un mātišķa madonna, apliecinot, ka viņa tik un tā ir vakara lielākā zvaigzne.
Šis gads "Grammy" vēsturē ieies kā Bejonsas un viņas vīra repera Jay-Z ģimeniskākais uznāciens. Dziedātājas, kura šobrīd ir dvīņu gaidībās, uzstāšanos pieteica viņas māte Tīna Noulza, bet zālē uz priekšnesumu noraudzījās ne tikai viņas vīrs, bet arī meitiņa Blū Aivija, kura bija tērpta dziedātājam Prinsam raksturīgā stila apģērbā.
Lai gan netikusi pie "Grammy" galvenajās kategorijās, Bejonsa šobrīd ir balvai visvairāk nominētā sieviete. Šogad viņa uz balvu pretendēja deviņās kategorijās, uzvarot divās, bet kopumā karjeras laikā viņa saņēmusi 62 nominācijas prestižajam apbalvojumam.
Jāpiebilst, ka šis gads bija īpašs arī Bejonsas māsai, dziedātājai Solanžai, kura saņēma savu pirmo "Grammy" balvu kategorijā "Labākais R&B sniegums" par dziesmu "Cranes in the Sky".
Bruno Marss kā Prinss
Viens no vakara zīmīgākajiem priekšnesumiem bija dziedātāja Bruno Marsa un 80. gadu grupas "The Time" kopīgais priekšnesums, kas bija veltījums pagājušajā gadā mūžībā aizgājušajam ietekmīgajam dziedātājam Prinsam.
"The Time" un Prinss sadarbojās 80. gados – dziedātājs gan rakstīja grupai mūziku, gan producēja tās ierakstus. Savukārt "The Time" dalībnieki piedalījušies Prinsa leģendārajā 1984. gada filmā "Purple Rain". Tieši šīs filmas atmosfēru ceremonijā centās uzburt grupa kopā ar Bruno Marsu, kurš bija tērpies gluži kā Prinss.
Misēklis ar izslēgto mikrofonu
Lai gan iepriekš skaļi izziņots, par dīvainu, nesaprotamu priekšnesumu izvērtās grupas "Metallica" un Lady Gaga uzstāšanās.
Aicinot mūziķus uz skatuves, metālmūzikas grandi gluži vienkārši tika aizmirsti, it kā būtu Lady Gaga pavadošā grupa, bet uzsākot dziesmu "Moth Into Flame" bija skaidri redzams, ka nestrādā Džeimsa Hetfīlda mikrofons.
Visādi citādi viss bija kā pieklājas – priekšnesumu bagātīgi krāšņoja liesmas, braši tika purināti mati, bet uzstāšanās noslēgumā Lady Gaga ielēca publikā, apliecinot labākās metālmūzikas tradīcijās.