LET_11280687
Foto: LETA
Šogad klausītājiem Latvijā jau bijusi iespēja dzirdēt Beļģijā studējošo vijolnieci Elīnu Bukšu, kad janvāra beigās mūziķe kopā ar pianistu Pāvelu Koļesņikovu Melngalvju namā atskaņoja kamermūzikas programmu. Šopiektdien Elīna uzstāsies Lielajā ģildē, kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri un diriģentu Normundu Šnē atskaņojot Sergeja Prokofjeva Pirmo vijolkoncertu. Koncerta programmā vēl arī – Pētera Vaska sen neskanējušais jaunības opuss "Sastrēgumstunda", somu modernista Sebastiana Fagerlunda skaistais darbs "Stonework" un svīta no Prokofjeva populārā baleta "Romeo un Džuljeta".

Tavos mūzikas ierakstos figurē 19. gadsimta komponisti Lalo, Sensānssfranču romantiskā mūzika. Kad Vācijā studēju franču baroku, radās skaidrs priekšstats, ka franču senajā mūzikā ir pilnīgi citi noteikumi, nekā vāciešiem vai itāļiem. Vai, tavuprāt, to pašu var teikt par franču romantisma laika mūziku?

Zini, noteikumu tur ir ļoti maz. Tas ir tāds periods – romantisms – īpaši franču kultūrā, visnotaļ uzpūsts, visādas smaržas, Elizejas lauki... Runājot par tālaika virtuozo vijolmūziku – tas pats Lalo, Sensānss –, akcents tajā likts uz ekstraverto romantismu. Izeju uz skatuves, spēlēju milzīgu vijolkoncertu, visi pacentušies ielikt simtpiecdesmit astoņus miljardus nošu, lai viss ir ļoti iespaidīgi, un tā tālāk. Jā, šī mūzika ir ļoti ekstraverta, vērsta uz efektu. Nekā dziļi filosofiska tajā nav. Nekādus eksistenciālus jautājumus risināt nevari. Tie divi ieraksti man bija nenormāls izaicinājums, jo pēc būtības tā galīgi neesmu es. Varbūt tīņu laikos, bet arī īstenībā nē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!