Vestarda Šimkus improvizāciju stilistika sakņojas gan laikmetīgajā mūzikā, gan džezā, arī pasaules mūzikā un senajā mūzikā, meklējot kopīgo un atšķirīgo. Turpat līdzās arī Volfganga Amadeja Mocarta, Ludviga van Bēthovena un Franča Šūberta fantāzijas jeb pierakstītās improvizācijas. Tajās izcilie meistari, kas bijuši arī izslavēti pianisti - improvizētāji, atļaujas brīvi klejot pa dažādām noskaņām, tonalitātēm un skaņu rakstiem, vedot klausītājus sev līdzi pretī nezināmajam.
Amerikas klasiskās mūzikas izdevums "American Record Guide" atzinīgi izsakās par Vestardu Šimku: "Būdams komponists, kura skaņdarbi tiek izdoti, Vestards Šimkus ir izcils pianists un sniedz mūzikai visu, ko vien komponists varētu vēlēties." Starptautisku uzmanību viņš pievērsis, sadarbojoties ar BBC filharmonisko orķestri, Birmingemas simfonisko un Francijas Nacionālo orķestri, Ziemeļvācijas Radio simfonisko orķestri, "Kremerata Baltica" un citiem. Radoši veiksmīga sadarbība pianistam veidojusies ar daudziem ievērojamiem diriģentiem, kuru vidū īpaši jāmin Lourenss Fosters, Andris Nelsons, Vasilijs Sinaiskis, Karels Marks Šišons un Teodors Kurenciss, savukārt Pāvo Jervi pianistu raksturojis kā fenomenālu mākslinieku. Vestards Šimkus dažkārt spēlē pilnībā improvizētas mūzikas koncertus un ir arī komponists – viņš ir divu klavierkoncertu, kinomūzikas, teātra mūzikas, kamerdarbu un klaviermūzikas skaņdarbu autors. Mūziķa kompozīcijas izdod vācu prestižais apgāds "SCHOTT Music & Media". Par mūziku Lailas Pakalniņas spēlfilmai "Ausma" Vestrads Šimkus 2016. gadā saņēma Latvijas augstāko apbalvojumu kinomākslā – "Lielo Kristapu".