Teodors Kurentzis vairāk līdzinās rokzvaigznei nekā klasiskās mūzikas diriģentam. Grieķijas Nacionālās konservatorijas un Sanktpēterburgas Konservatorijas absolventam ir izdevies kļūt par vēl nebijušu parādību uz pasaules skatuves, atklājot klasisko mūziku no vēl neredzēta skatupunkta. Viņš šogad atklāja prestižo Zalcburgas festivālu. Kurentza vadībā orķestris un koris "MusicAeterna" izpildīja Mocarta "Rekviēmu" un operu "Tita žēlsirdība", izpelnoties vētrainu klausītāju sajūsmu.
Sajūsmas pilnas ovācijas, kas pēc uzstāšanās beigām nerimās vēl 15 minūtes, Kurentzis saņēma arīdzan Rīgas koncertā, ar kuru vienlaikus tika atklāta viņa Eiropas koncertturneja un "Baltijas muzikālo sezonu" otrā sērija.
Papildu interesi par šo pasākumu raisīja programma, ko mūziķi pirmoreiz atskaņoja tieši Rīgā – pirmajā daļā izskanēja Sergeja Prokofjeva Pirmā ("Klasiskā") simfonija un Dmitrija Šostakoviča Otrais klavierkoncerts, kura solists bija Aleksandrs Meļņikovs. Savukārt otrajā koncerta daļā tika atskaņota Dmitrija Šostakoviča Devītā simfonija. Ar šiem skaņdarbiem maestro un mūziķi tālāk devās uz Vīni un Frankfurti.
Uzstājoties vakara turpinājumā pēc koncerta, Teodors Kurentzis atklāja, ka Rīga viņa priekšstatos ir nesaraujami saistīta ar kultūru, kas palīdz paplašināt komunikācijas iespējas pasaulē.