Madonna – dziedošā Eva Perona
Popmūzikas karalienes Madonnas radošajā biogrāfija ir visai cienījams skaits filmu. Kā aktrise viņa piedalījusies 21 pilnmetrāžas kinolentē, bet radoši pierādījusi sevi arī uz teātra skatuves, kā arī filmu režijā un producēšanā. Viņas darbs kino industrijā piedzīvojis pārsvarā skarbu novērtējumu, tomēr arī atnesis "Zelta globusu" kā labākajai aktrisei.
Madonna kino debitēja 1985. gadā mazbudžeta filmā "A Certain Sacrifice", kam sekoja vairāki epizodiski kino darbi, bet 1986. gadā dziedātāja nofilmējās galvenajā lomā filmā "Shanghai Surprise" (Šanhajas pārsteigums) kopā ar savu tā brīža laulāto draugu, aktieri Šonu Pennu. Filma saņēma iznīcinošas atsauksmes, bet Madonna – "Zelta aveni" kā sliktākā aktrise. Izaicinošās un skandalozās popzvaigznes kino karjera arī turpmāk nebija īpaši veiksmīga, līdz 1990. gadā nāca loma filmā "Dick Tracy" (Diks Treisijs), kas atnesa viņai zinātniskās fantastikas, fantāzijas un šausmu filmu balvas "Saturn" nomināciju labākās aktrises kategorijā.
Kā salīdzinoši veiksmīga jāmin arī Madonnas loma filmā "A League of Their Own" (Savējo līga, 1992) par sieviešu beisbola komandu Otrā pasaules kara laikā, savukārt tai sekojošais erotiskais trilleris "Body of Evidence" (Miesa kā pieradījums, 1993) ar dziedātāju galvenajā lomā izpelnījās skarbu kritiķu izsmieklu.
Tomēr par augstāko virsotni Madonnas kinoaktrises karjerā uzskatāma Evas Peronas loma Endrjū Loida Vēbera mūzikla "Evita" ekrāna adaptācijā 1996. gadā. Par titullomu šai filmā dziedātāja saņēmusi "Zelta globusu" kategorijā "Labākā aktrise mūziklā vai komēdijā".
Pēc Evas Peronas lomas Madonna vēl nospēlējusi galveno sieviešu tēlu sava tā brīža vīra Gaja Ričija filmā "Swept Away" (Aizpūstie, 2002), kas piedzīvoja izgāšanos, kā arī atsevišķas epizodiskas lomas, no kurām īpaši jāizceļ Džeimsa Bonda sērijas filma "Die Another Day". Madonna ir šīs sērijas tituldziesmas autore un izpildītāja.
Bjorkas skarbā un spožā kino pieredze filmā 'Dejotāja tumsā'
Islandiešu dziedātāja Bjorka galvenokārt ir pazīstama kā savdabīga un nebeidzami radoša mūziķe, tomēr viņas dalība kino ir bijusi tik spilgta, ka atnesusi tai Kannu kinofestivāla labākās aktrises balvu.
1990. gadā Bjorka nofilmējās islandiešu filmā "The Juniper Tree", bet viņas spožākais kino uznāciens bija skandalozā dāņu režisora Larsa fon Trīra filmā "Dancer in the Dark" (Dejotāja tumsā, 2000). Par pusaklās fabrikas strādnieces Selmas lomu Bjorka tika nominēta vairākām prestižām balvām, bet par visaugstākajiem novērtējumiem uzskatāma labākās aktrises tituls Kannu kinofestivālā un Eiropas kinoakadēmijas balva.
Jāpiebilst, ka Bjorka ir arī šī filmas skaņu celiņa "Selmasongs" autore. Dziesma "I've Seen It All" kopā ar "Radiohead" līderi bija nominēta "Oskara" balvai.
Šī loma pašai Bjorka bija visai smaga, turklāt jau pēc nonākšanas uz lielajiem ekrāniem atklājās visai sarežģītās, pat naidīgās dziedātājas attiecības ar filmas režisoru. Jau vairāk nekā 15 gadus pēc "Dancer in the Dark" Bjorka #metoo akcijas ietvaros atklāja, ka Larss fon Trīrs viņai filmēšanās laikā regulāri uzmācies.
Pēc šīs skarbās un reizē spožās kino pieredzes, Bjorka filmējusies vien pati savos videoklipos un koncertfilmās, epizodiskās lomās piedalījusies atsevišķos televīzijas seriālos, ierunājusi lomu animācijas filmā, kā arī rakstījusi kino mūziku.
Deivida Bovija labākā kino loma – citplanētietis Tomass Džeroms Ņūtons
Allaž mainīgajam ģēnijam Deividam Bovijam aktiera darbs un kino bija būtiska daļa no viņa radošās karjeras. Kopumā Bovijs dzīves laikā nofilmējās vairāk nekā 30 dažādās filmās – gan pilnmetrāžās spēlfilmās, gan īsfilmas un seriālos, atveidojot gan pats sevi, gan izdomātus vai vēsturiskus personāžus.
Iespējams, Latvijas skatītājiem vislabāk pazīstams ir Deivida Bovija atveidotais rūķu karaļa Džareta tēls muzikālajā fantāzijas filmā "Labirints" (1986). Filma stāsta par to, kā goblini nolaupa kādas jaunas meitenes mazāko brālīti. Lai viņu atgūtu meitenei jāiziet goblinu karaļa Džareta radītais milzu labirints.
Pats Bovijs par savu labāko lomu uzskata Tomasu Džeromu Ņūtonu filmā "The Man Who Fell To Earth" (1976). Bovijs tajā nospēlē cilvēkveidīgu citplanētietii, kurš ieradies uz Zemes, lai glābtu savu planētu, kura piedzīvo katastrofālu sausuma periodu. Uz Zemes viņš satiek Mēriju-Lū, kura savdabīgajā svešiniekā iemīlas.
Kā viena no ievērojamākajām lomām minama Poncijs Pilāts Mārtina Skorsēzes filmā "The Last Temptation of Christ" (Kristus pēdējā kārdināšana, 1988), viņš nospēlējis arī noslēpumaino zinātnieku Nikolā Teslu filmā "The Prestige" (Ilūzija, 2006), leģendāro mākslinieku Endiju Vorholu filmā "Basquiat" (Baskjā, 1996). Bovijs filmējies arī Deivida Linča kulta seriālā "Twin Peaks" (Tvinpīka).
Bejonsa kā viena no trim 'Dreamgirls'
Slavenās r'n'b dziedātājas Bejonsas kino lomu saraksts ir pavisam īss, ja neskaita albumu "Lemonade" (2016) pavadošo filmu ar tādu pašu nosaukumu, vai sadarbībā ar Lady Gaga tapušo "Telephone" videoklipu – īsfilmu.
Tāpat zināmas atsevišķas lomas, no kurām spilgtā dīva atteikusies, vai kādu citu iemeslu dēļ viņas vietā filmējies kāds cits. Arī jau pieminētajā "Star is Born" vienā no versijām bija plānots, ka galveno sieviešu lomu, kurā šobrīd redzama Lady Gaga, spēlēs Bejonsa. Tāpat dziedātaja atteikusies putekļu slotiņas Plumettes lomas Bila Kondona filmā "Skaistule un briesmonis" ("Beauty and the Beast", 2017).
Līdz šim zināmākā un labākā Bejonsas parādīšanas uz lielā ekrāna bijusi muzikālajā drāmā "Dreamgirls" (Sapņu meitenes, 2006). Filmas notikumi risinās 60. gadu Amerikā, Detroitā. Tur jaunu meiteņu trio piedalās talantu šovā, lai ar tolaik jauno mūzikas stilu r'n'b lauztu ceļu uz slavu. Kērtiss Teilors ir automašīnu pārdevējs, kurš meklē iespēju iekļūt mūzikas biznesā. Kad viņš satiek meiteņu trio, viņš saprot, ka "Dremagirls" ir iespēja īstenot savu sapni un nokļūt mūzikas biznesā.
Stāsta pamatā – mūzikls ar tādu pašu nosaukumu, kas tapis iedvesmojoties no trio "The Supremes" biogrāfijas. Bejonsa šajā filmā ir viena no trio dziedātājām – Dīna Džounsa, bet vēl vienas trio dalībnieces Efijas Vaitas lomā – dziedātāja Dženifera Hadsone.
Šēra ar 'Zelta globusiem' un 'Oskaru' kabatā
Viena no veiksmīgākajām mūzikas zvaigznēm uz lielā ekrāna ir popmūzikas dieviete Šēra, kuras radošā karjera ilgst jau vairāk nekā 50 gadu. Ieskaitot nelielas, epizodiskas lomas, Šēra nofilmējusies kopumā 13 filmās, bet līdzās mūzikas industrijas augstākajam apbalvojumam "Grammy" viņa var ierindot arī trīs "Zelta globusus", "Emmy" balvu, Kannu kinofestivāla "Zelta palmas zaru" un ASV kinoakadēmijas "Oskaru", kā arī "Tony" balvu, ko piešķir teātra mākslā.
Šēras lomu spektrs kino ir visai plašs – viņa filmējusies gan komēdijās, gan drāmās, gan mūziklos un seriālos. Viņas lomas – gan viena no Apdaika Īstvikas raganām (The Witches of Eastwick, 1987), gan mirstoša pusaudža māte filma "Mask" (1985), gan burleskas dīva Tesa filmā-mūziklā "Burlesque" (Burleska, 2010), gan bagāta amerikāņu atraitne fašistu pārvaldītajā Itālijā filmā "Tea With Mussolini" (Tēja ar Musolini, 1999). Tāpat Šēra redzama arī jaunajā ekrāna mūziklā "Mamma Mia! Here We Go Again" galvenās varones Sofijas šerpās un ekstravagantās vecmāmiņas lomā.
Par vienu no spilgtākajām Šēras lomām tiek uzskatīta Loretas Kastorini loma romantiskajā komēdijā "Moonstruck" ("Mēnessērdzīgas" 1987). Viņas varone – 37 gadus vecā itāļu izcelsmes amerikāņu atraitne Loreta ļaujas kaislībai ar sava līgavaiņa jaunāko brāli Roniju (Nikolass Keidžs).
Filma, kas kopumā tika nominēta "Oskara" balvai sešās kategorijās, uzvarējās trijās, tai skaitā "Labākā aktrise galvenajā lomā" – Šēra.
Džastins Timberleiks – nopietnas lomas un komiski multeņu varoņi
Jau kopš bērnības popmūziķa Džastina Timberleika karjera bija veidojusies kameru priekšā. Viņš kopā ar vēl virkni nākotnes skatuves un ekrāna zvaigžņu filmējās televīzijas šovā "The All New Mickey Mouse Club". Tomēr galvenokārt viņš pazīstams kā dziedātājs, kurš pasaules slavu guva kā jaunākais puišu grupas "N'Sync" dalībnieks un vēlāk kā veiksmīgs solomākslinieks.
Tomēr līdzās žilbinošai un viegli skandalozai popzvaigznes karjerai, Timberleiks sevi pierādījis arī ar veiksmīgām un nopietnām kino lomām. No tām absolūti spicē turas šarmantā un izmanīgā "Napster" dibinātāja Šīna Pārkera loma filmā "The Social Networtk" (Sociālais tīkls, 2010), kas vēsta par samērā nesenu vēsturi – sociālā tīkla "Facebook" tapšanu 2003. gadā un tā radītāju Marku Zakerbergu.
Kā veiksmīgas Džastina Timberleika lomas minamas arī darbs brāļu Koenu filmā "Inside Llewyn Davis" (Stāsts par Levinu Deivisu, 2013), "Black Snake Moan" ("Melnās čūskas vaidi", 2006), "Alpha Dog" (Narkodīleris, 2006).
Kino pasaulē ir vēl kāda joma, kurā Džastins Timberleiks ir spoži sevi pierādījis – proti, kā animācijas ierunātājs. Viņa balsī runā gan neveiklais princeses Fionas brālēns, potenciālais troņmantinieks Artūrs filma "Šreks Trešais", gan Lāča Jogija labākais draugs Bubū, gan arī Brančs filmiņā "Troļļi".
Tiesa, "Oskara" un "Zelta globusa" nominācijas Timberleiks nopelnījis kā mūziķis nevis aktieris. 2017. gadā viņš bija nominēts ASV kinoakadēmijas balvai kategorijā "Labākā oriģinālā dziesma" par filmā "Trolls" skanošo "Can't Stop The Feeling!" Par šo dziesmu Timberleiks saņēmis arī "Zelta globusa" nomināciju.
Kortija Lova filmā 'Nācija pret Leriju Flintu'
Kortnija Lova vispirms pazīstama kā skandaloza rokdziedātāja grupā "The Hole" un "Nirvana" līdera Kurta Kobeina atraitne, tomēr viņa ir arī profesionāla aktrise. Savu ekrāna karjeras labāko sniegumu mūziķe demonstrēja 90. gados, tomēr savas eksplozīvās, nevaldāmās dabas dēļ, nav bijuši daudz režisori, kuri vēlētos ar viņu sadarboties.
Par dziedātājas kino aktrises karjeras augstāko virsotni uzskatāma sadarbība ar rezisoru Milošu Formanu filmā The People vs. Larry Flynt. (Nācija pret Leriju Flintu, 1996). Filma vēsta par skandalozo pornokarali un žurnāla "Hustler" izdevēju Leriju Flintu, savukārt Lova filmā atveido viņa sievu.
Neskatoties uz to, ka "Columbia Pictures" nebija sajūsmā par Lovu šajā lomā viņas skandalozās pagātnes dēļ, viņas aktrises veikumu novērtēja kritiki un dziedātāja tika nominēta "Zelta globusam" kā labākā aktrise, kā arī saņēma Ņujorkas kino kritiķu balvu kā labākā aktrises otrā plāna lomā.