"Mortona Feldmana darbs "Crippled Symmetry" ("Nesimetriskā simetrija"), ko dzirdēsim Liepājas Mākslas foruma atklāšanas koncertā, ir komponista meditatīvi eksistenciāla atbilde mūsdienu dzīves steidzamībai. Izcilā meistara mūzika šķietami pastāv ārpus laika un atbalsojas kādā citā dimensijā. Skaņdarba klusinātā dinamika, simetriski asimetriskie skaņu modeļi un tā lēnais temps, kas veido Feldmana īpašo kompozīcijas filozofiju, labi baudāmi brīvā atmosfērā, atslābinoties," par koncerta ideju stāsta festivāla mākslinieciskā vadītāja Baiba Bartkeviča.
Mortons Feldmans ir viena no spilgtākajām figūrām amerikāņu 60. gadu avangardā. Viņš ir izveidojis oriģinālu un atpazīstamu stilu, kurā nesaistīti un bieži minimālistiski muzikāli notikumi seko viens otram, veidojot lēnu un šķietami bezgalīgu kustību. Komponists brīvi orientējās arī vizuālajā mākslā. Bieži vien iedvesmojās no Ņujorkas avangarda gleznotājiem, kopīgi radot mākslas darbus, tostarp, arī ar sev tuvo draugu Marku Rotko. Dzīves nogalē Feldmanu saistīja 19. gadsimta Tuvo Austrumu un turku paklāji. Tieši tos veidojošie skaistie asimetriski simetriskie raksti kalpojuši par iedvesmu 1983. gadā rakstītajai apjomīgajai kompozīcijai "Crippled Symmetry".