Nedēļas nogalē, 8. augustā, Liepājas Simfoniskais orķestris klausītājus aicināja uz Rundāles pili, lai baudītu nu jau par ik vasaras tradīciju kļuvušo festivālu "Liepājas vasara" – Rundāles pilī tas norisinājās trešo reizi.
"Tā būs iespēja ļauties smalkām un iedvesmojošām mūzikas, arhitektūras, vārda, dabas un cilvēku kopā būšanas skaistuma izpausmēm gan pilī, gan arī unikālajā Rundāles pils Franču dārzā un Zaļajā teātrī," vēl pirms festivāla teica Liepājas Simfoniskā orķestra vadītājs Uldis Lipskis.
"Liepājas vasara Rundāles pilī" šogad klausītājiem piedāvāja Liepājas Simfoniskā orķestra koka pūšaminstrumentu kvinteta jeb "Kurland Quintet" koncertu pils Baltajā zālē. Mūziķu sniegumā skanēja dāņu meistara Karla Nilsena mūzika, franču flautista Pola Tafanela kvintets un ungāru komponista Ferenca Farkaša versija par ungāru renesanses dejām.
Rundāles pils Zaļā teātra norisinājās koncertsaruna par varu, daili, valdnieku un mūzu. Mūzikas apskatnieks Orests Silabriedis sarunājās ar psihoterapeitu Viesturu Rudzīti. Itāļu, franču un krievu mūzikas mirdzoši slīpētās miniatūras izskanēja uz Dārtas Tisenkopfas spēlētas arfas.
Festivāla kulminācijā klausītāji varēja baudīt nakts koncertu. Liepājas Simfoniskā orķestra metālpūšaminstrumentu ansamblis Jāņa Retenā vadībā atskaņoja gan angļu renesanses meistara Viljama Bērda maršu, gan viņa laikabiedra Francijā Kloda Žervēza dažas dzīvi apliecinošas dejas. Skanēja arī baroka laika lielmeistaru Georga Frīdriha Hendeļa populārās oratorijas "Mesija" koris un Johana Sebastiāna Baha slavenais korālis. Bet finālā – 20. gadsimta holandieša Jana Kučīra mundrā parafrāze par baroka laika mūziku.