Festivālu ieskandinās dubultprogramma – 24. oktobrī Reformātu baznīcā muzicēs gan akordeonistu trio Artūra Novika vadībā, gan Lielajai mūzikas balvai nominētais džeza pianists Edgars Cīrulis duetā ar kontrabasistu Jāni Rubiku, publiku iepazīstinot ar savu jaunāko veikumu – programmu "Laika svars".
28. oktobrī interneta tiešraidē "Facebook" pirmizrādi piedzīvos Itālijā dzīvojošās latviešu komponistes un audiovizuālās mākslinieces Ievas Klingenbergas opuss "Hic et nunc", kura pieturpunkti ir pārdomas par skrejošo laiku, dažādiem vējiem un maskošanos, antīko kultūru mantojumu un pārlaicīgām vērtībām.
30. oktobrī Anglikāņu baznīcu pieskandinās divas spilgtas viesmākslinieces ar atšķirīgām koncertprogrammām. Vācijā dzīvojošā japāņu ērģelniece Mari Fukumoto (Mari Fukumoto) programmā "Sonus ex machina" ērģeļu stabulēm ļaus sabalsoties ar virkni dažādos punktos izvietotiem skaļruņiem. Savukārt austriešu mūziķe Izabela Etenauere (Isabel Ettenauer) grandiozajām ērģelēm atbildēs ar variācijām par rotaļklavieru tēmu jeb šim salīdzinoši reti dzirdētajam instrumentam rakstītiem skaņdarbiem, priekšnesumu papildinot arī ar vokāliem un teatrāliem elementiem.
1. novembrī Reformātu baznīcā klavesīniste Ieva Saliete meklēs kontrapunktus, baroka dižgara Johana Sebastiana Baha mūziku līdznostatot mūsdienu skaņumākslai – pasaules pirmatskaņojumu piedzīvos kā Gundegas Šmites zeltu apdziedošais opuss "Aurum", tā arī Lindas Leimanes baroka fūgas iedvesmotais jaundarbs "Ģeometriskais kontrapunkts" klavesīnam un elektronikai, un jaunā versijā skanēs arī ar minimālismu asociētā amerikāņa Stīva Reiha leģendārais opuss "Electric Counterpoint", kas oriģināli rakstīts ģitāristam Petam Metenijam.
Par savu jauno koncertprogrammu "Tilti", kas 3. novembrī skanēs LNB Ziedoņa zālē, Reinis Zariņš stāsta: "Skatīties uz vienu, skatīties uz otru, un pēkšņi ieraudzīt kopīgo – tāds ir mans ceļš ar "tiltiem". Programmas skaņdarbi paši par sevi man ir labi pazīstami, bet jaunums un pārsteigums ir ieraudzītās likumsakarības, kas tos pa pāriem velk vienu pie otra. Vai tas būtu muzikālais vārdu krājums, pianistiskās īpatnības, tematiskās saites vai vien neizskaidrojama deja vu izjūta, skaņdarbi tiešām sasaucas pāri gadsimtiem, valodām un kultūrām." Latviešu pianisma lielmeistara lasījumā jaunās niansēs izgaismosies Bēthovena, Šūberta, Kuperēna, Ligeti, Glāsa, Mesiāna un vēl citu skaņražu klaviermūzikā.
Līdzīgus tiltus savā daiļradē meklējis arī Bernards Benoliels (Bernard Benoliel), kura mūziku caurvij cieņpilnas un radošas atsauces uz vācu un franču romantisma opusiem. 5. novembrī pirmatskaņojumu piedzīvos viņa mūža darbs – "Infinity – Edge. Transcendental Requiem" – rekviēms visiem māksliniekiem, kuru dzīves izpostījušas kara šausmas... Apjomīgo opusu latviešu publikai labi pazīstamā diriģenta Žolta Naģa vadībā atskaņos LNSO un VAK "Latvija".
Jaunās mūzikas festivāla "Arēna" noslēguma daļā LNB Izstāžu zālē būs skatāma komponista Andra Dzenīša gleznu izstāde. Komponists Andris Dzenītis, vairākkārt festivāla programmu krāšņojis ar spilgtiem skaņdarbiem, kā arī bijis "Koncertceļojuma ar trolejbusu" vadītājs, šoreiz publikas vērtējumam nodos dažādās tehnikās tapušus vizuālās mākslas darbus. Tie būs apskatāmi no 3. līdz 7. novembrim.
Par savām attiecībām ar vizuālo mākslu Andris Dzenītis saka: "Zīmēšana man ir tāda kā pašterapija, ar kuru es esmu vienmēr nodarbojies tad, kad ir ļoti nozīmīgi, svarīgi brīži, gan labi, gan slikti… Es neesmu to nekad, nekur mācījies, neviens man nav teicis, kā ir pareizi zīmēt, bet zīmējis esmu vienmēr un tagad ir radusies iespēja manus darbus arī aplūkot." Izstādes atklāšana 3. novembrī, pulksten 17.30.
Biļetes uz festivāla koncertiem nopērkamas "Biļešu paradīzes" tirdzniecības vietās un internetā.