Ieraksts tapa 2013. gadā izcilā azerbaidžāņu diriģenta Jalčina Adigezalova vadībā kopā ar nacionālo Karabahas trio (dziedātājs Mansums Ibrahimovs un autentisko tautas mūzikas instrumentu tāras un kemančas solisti – Elčins Hašimovs un Elnurs Ahmedovs).
Simfonisko mugamu azerbaidžāņu mūziķi kopā ar diriģentu Jalčinu Adigezalovu sāka atskaņot tikai 2007. gadā. Diriģentam ir īpaša saikne ar šo mūziku, jo viņa tēvs ir viens no šī žanra autoriem. Šis ieraksts ir notikums pasaules mūzikā, uzsver diriģents. "Lai gan simfoniskais mugams ir bijis ierakstīts jau iepriekš, sintēzē ar nacionālo trio tāds ir tapis pirmo reizi," saka azerbaidžāņu diriģents.
Simfomugams kā mūzikas žanrs radies tikai pagājušā gadsimta vidū, apvienojot azerbaidžāņu tautas un simfonisko mūziku. Mugams – tā nav tikai mūzika, tā ir sarežģīta mākslas forma, kas veidojusies gadsimtiem ilgi, un kur klasiskā dzeja savijas ar improvizētu melodiju. Mugamam ir īpaša skaņkārtas sistēma un noteiktas skaniskās formulas, kas tiek ievītas improvizācijā. Tā ir ļoti filozofiska mūzika un gandrīz visas šīs dzejas rindas ir tikai un vienīgi par mīlestību. Savukārt simfomugamā mugama metroritmiskās, dramaturģiskās un skaņkārtiskās īpatnības tiek ietērptas simfoniskā krāsainībā, saglabājot mugamam raksturīgo improvizāciju un kaisli.
Īstu meistaru atskaņojumā mugams apbur un pilnībā pārņem klausītāju ar austrumu mūzikai raksturīgo jutīgumu, dzejiskumu un garīgo spēku. Mugama elementi kļuvuši par mūsdienu skaņu kultūras neatņemamu sastāvdaļu gan džezā, gan simfoniskajā mūzikā, gan kinofilmu skaņu celiņos. 2003. gadā UNESCO mugamam piešķīris cilvēces nemateriālā mantojuma šedevra statusu.
Ieraksts jau ir pieejams lielākajās lejupielādes un straumēšanas platformās.