Foto: Dawid Laskowski
Gatavojoties šai sarunai, es virs sava darba galda piekarināju komponista un improvizētāja Entonija Brekstona (Anthony Braxton) portretu un pēc tam dažu mēnešu laikā noklausījos 53 stundas, 31 minūti un 53 sekundes viņa mūzikas. Kompaktdisku, vinilplašu un digitālu publikāciju formātā atrodamie Brekstona albumi pieļauj šādas pārmērības, turklāt es vēl aizvien varu teikt, ka esmu sadzirdējis vien mazu daļu no viņa mūzikas pasaules. Šī pieredze ļāva daļēji iejusties to cilvēku ādā, kas ilgstoši un ar sajūsmu dzīvo Brekstona ēnā – studentos, uzticīgos viņa mūzikas izpildītājos, četros rakstniekos, kas par viņu publicējuši grāmatas, kultūras darbiniekos, kas administrē viņa projektus, un dažbrīd arī mūzikas kritiķos, kas avangarda mūzikai neraksturīgā atturības trūkumā viņu nekautrējas dēvēt par ģēniju.

Brekstons būs klātesošs šī gada festivālā “Skaņu mežs”. Programmā skanēs viņa kompozīciju tips "Diamond Curtain Wall Music", ko Brekstons izpildīs kopā ar akordeonistu Ādamu Metloku (Adam Matlock) un trompetisti Suzannu Santosu Silvu (Susana Santos Silva).

Intervija publicēta sadarbībā ar festivālu “Skaņu mežs”. Pirmpublicējums – žurnālā “Mūzikas Saule”.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!