Kanādas dziedātāja Džonija Mičela paziņojusi, ka solidarizēsies ar kanādiešu un amerikāņu rokzvaigzni Nīlu Jangu un izņems savu mūziku no straumēšanas vietnes "Spotify", apsūdzot vietni melu par Covid-19 izplatīšanā.
Savukārt pēc tam, kad Jangs lika vietnei izvēlēties starp viņa mūziku un podkāstu autoru Džo Roganu, kā rezultātā vietne izņēma Janga mūziku, "Spotify" vērtība tirgū šonedēļ trīs dienu laikā saruka par 2,1 miljardu ASV dolāru (1,9 miljardi eiro), vēstīja izdevums "Variety".
26.-28. janvārī "Spotify" akciju vērtība samazinājās par 6%, lai gan indekss "Nasdaq Composite" šajā laikā pieauga par 1,7% un "Dow Jones Industrial Average" kāpa par 1,1%.
Savā mājaslapā deviņu prestižo "Grammy" balvu ieguvēja Mičela, kuras savulaik sarakstījusi un izpildījusi dziesmu "Big Yellow Taxi", piektdien publicēja paziņojumu, kurā pauda atbalstu Jangam un atzina, ka "bezatbildīgi cilvēki izplata melus, kuru cena ir cilvēku dzīvība", tādēļ viņa esot nolēmusi "izņemt visus savus mūzikas skaņdarbus no "Spotify"".
"Es šajā jautājumā solidarizējos ar Nīlu Jangu un visas pasaules zinātnieku un mediķu kopienu," piebilda 78 gadus vecā Rokenrola slavas zālē uzņemtā mūziķe.
Mičelas mājaslapā līdzās paziņojumam pārpublicēta 270 mediķu un zinātnieku atklātā vēstule "Spotify", kurā viņi aicina kompāniju ieviest maldinošas informācijas politiku, lai cīnītos pret Rogana atkārtoti izplatītiem maldiem un sazvērestības teorijām par Covid-19, vakcīnām un pandēmiju.
"Spotify" pagaidām nav komentējusi Mičelas paziņojumu.
"Heart of Gold" un "Harvest Moon" izpildītājs Jangs pirmdien publiski apsūdzēja "Spotify" "melīgas informācijas izplatīšanā par vakcīnām, potenciāli izraisot to cilvēku nāvi, kas tic dezinformācijai, ko viņi izplata".
Citā paziņojumā, kas Janga tīmekļa vietnē publicēts trešdien, viņš apsūdzēja mūzikas straumēšanas lieluzņēmumu, ka tas kļuvis par "mājām dzīvību apdraudošai maldinošai informācijai par Covid".
"Meli tiek pārdoti par naudu," viņš piebilda, paziņojumā nenosaucot Roganu vārdā, bet pievienojot mediķu un zinātnieku vēstuli, kurā viņi aicina "Spotify" novērst nepatiesas informācijas izplatīšanu "The Joe Rogan Experience".
Mākslinieks arī pateicās savam ierakstu zīmolam "Reprise Records", kas pieder "Warner Brothers", par viņa lēmuma atbalstīšanu, norādot, ka 60% visas viņa straumētās mūzikās tiek atskaņota "Spotify".
Jangam platformā ir vairāk nekā seši miljoni klausītāju mēnesī, savukār Mičelas auditorija mēnesī sasniedz 3,7 miljonus.
Pagaidām nav notikusi mūziķu masveida aiziešana no "Spotify", bet britu dziesminieks Džeims Blants izmantoja savu sarkastisko humora izjūtu, tviterī paziņojot, ka "Ja "Spotufy" nekavējoties neizņems Džo Rogana saturu, es platformā publicēšu jaunu skaņdarbu".
Atbilstoši mediju informācijai "Spotify" 2020.gadā samaksājis 100 miljonus dolāru (89 miljonus eiro) par tiesībām uz podkāstu "The Joe Rogan Experience". Programma ir populārākais "Spotify" podkāsts un, kā tiek ziņots, tā tiek lejupielādēta teju 200 miljonus reižu mēnesī.
"Spotify" šonedēļ uzsvēra, ka vēlas, "lai visa pasaules mūzika un audio saturs būtu pieejams" tās lietotājiem, tomēr atzina, ka ir jāatrod "līdzsvars starp klausītāju drošību un autoru brīvību". Platforma apliecināja, ka kopš pandēmijas sākuma saistībā ar neatbilstību satura prasībām izņemti vairāk nekā 20 000 dažādu raidierakstu sēriju.
Rogana vadītais raidieraksts pērn bija visklausītākais "Spotify", liecina kompānijas apkopotie dati. Tomēr viņš tiek plaši kritizēts par alternatīvi labējo uzskatu paudēju intervēšanu, retoriku pret vakcīnām un sejas aizsargmaskām. Viņš arī mudinājis pret koronavīrusu lietot prettārpu medikamentu ivermektīnu, lai gan pētījumos nav pierādīta tā efektivitāte, bet ir zināms, ka tas var būt bīstams cilvēkiem.
"Spotify" akcijas cena kritumu piedzīvojusi jau ilgāku laiku un 12 mēnešos līdz 25.janvārim tā sarukusi par 25% saistībā ar investoru bažām, ka kompānijas izaugsme palēnināsies. Vienlaikus jāpiebilst, ka pieaugot aktivitātei tirgū, piektdien salīdzinājumā ar iepriekšējās tirdzniecības sesijas beigām "Spotify" akcijas cena kāpusi par 1%.
Kompānijas akcionāros gan valda satraukums, vai nesekos mākslinieku aiziešanas no "Spotify" vilnis un abonentu skaita samazinājums, jo sociālajos tīklos plaši izmantotas tādas mirkļbirkas kā :#AtceltSpotify", "#IzdzēsSpotify" un "AttāSpotify".