Kā vēsta rīkotāji, "Arēnas" koncertos varēs piedzīvot laikmetīgās skaņumākslas savīšanos ar multimediju pasauli, horeogrāfijas elementiem un vizuālo mākslu, atsaucēm uz pagātnes mantojumu un jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, iedvesmu smeļoties gan pārlaicīgās idejās un dziļi personiskās izjūtās, gan pat visikdienišķāko sadzīves priekšmetu radītajās skaņās.
Šogad līdztekus koncertiem festivāla ierastajā notikumu centrā, Rīgas Reformātu baznīcā, klausītāji tiek aicināti saklausīt un saskatīt nākotni arī citās kultūrtelpās, piemēram, Vagonu zālē, Vagonu ielā 21a, un Totaldobžē, Viskaļu ielā 36a, Tallinas ielas kvartālā un Stacijas laukumā, kultūras pilī "Ziemeļblāzma" un Āgenskalna tirgū.
Tāpat ikviens interesents no 23. līdz 27. oktobrim ir aicināts ielūkoties arī galerijā "Istaba" pirmoreiz iekārtotajā "Arēnas Istabā", kur paralēli laikmetīgajai mākslai veltītām lekcijām notiks arī improvizācijas sesijas, sarunas ar festivāla māksliniekiem un citi koncertu rīkotāja un "Hanzas perona" mākslinieciskā direktora Mika Magones kūrēti pasākumi. Šogad "Arēna" dos platformu arī jaunajiem komponistiem, vairākos pasākumos izgaismojot Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) kompozīcijas nodaļas jauno talantu veikumus.
Jaunās mūzikas festivālu "Arēna" svētdien, 22. oktobrī, atklās koncertprogramma "Smalkie dialogi". Tajā apvienojušies dažādos žanros rūdīti atskaņotājmākslinieki un komponisti, kurus iedvesmo kā senā, tā arī laikmetīgā mūzika un padziļināta interese veidot dialogu starp pagātnes vērtībām un mūslaiku iespējām. Vakara ieskaņā Reformātu baznīcu pieskandinās plašu starptautisku atzinību guvusī poļu apvienība "Nowicki/Nowicki Duo", kurā muzicējušo pianistu un sitaminstrumentālistu saista ne vien brāļu attiecības, bet arī kaislība apzināt aizvien jaunus mūzikas horizontus. Līdztekus Latvijā līdz šim neskanējušai poļu un vācu skaņražu mūzikai duets Rīgā pirmatskaņos arīdzan taivāniešu izcelsmes skaņrades Čihčunas Čisunas Lī jaundarbu.
Koncertā piedalīsies arī daudzpusīgā latviešu mūziķu trijotne ar saknēm senajā mūzikā un interesi par svaigām idejām – klavesīniste Ieva Saliete, multiinstrumentāliste Ieva Nīmane un baroka čelliste Ilze Grudule. Trio līdzās jau pārbaudītām vērtībām no Uģa Prauliņa un igaunietes Mirjamas Tallijas daiļrades atklās arī Jēkaba Nīmaņa, Annas Veismanes, Matīsa Čudara un Madaras Pētersones visjaunākos opusus.
Nākamais festivāla vakars, 23. oktobrī, būs savukārt atvēlēts "Keno Harriehausen Quartet", kurā "Arēnas" klausītājiem pazīstamais latviešu saksofonists Kārlis Auziņš saspēlēsies ar čellisti Maju Frīdmani, kontrabasistu Andri Mainigu un kvarteta līderi – pianistu un komponistu Keno Harīhauzenu. Šī starptautiskā četrotne programmā "Mijkrēšļa transformācijas" sakausē džeza un kamermuzicēšanas tradīcijas, iedvesmojoties ne tikai no plaša spektra 20. gadsimta skaņumākslas klasiķiem un dažādiem folkloras slāņiem, bet arī ārpusmuzikālām idejām.
Festivāla trešajā dienā, 24. oktobrī, gaidāma laikmetīgā flamenko izrāde "Aiz paradīzes dārza", kuru kultūras pilī "Ziemeļblāzma" izdzīvos titulētais spāņu dejotājs un horeogrāfs Andress Marīns. Viņa radošajā rokrakstā flamenko tradīcijas saistoši sabalsojas ar avangardisku redzējumu. Savulaik Parīzes Pikaso muzeja pasūtītais skatuves darbs ieguvis plašu starptautisku rezonansi, visplašāko auditoriju saistot ar savu iespaidīgo vizuālo valodu un kolorīto muzikālo partitūru, kuras veidošanā Marīns sadarbojies ar Salvadoru Gutjerresu.
25. oktobrī skanēs programma "Nakts dziesmas", kurā piedalās jaunais vokālais talants Katrīna Paula Felsberga un daudzpusīgā pianiste Agnese Egliņa, skatuvi dalot ar JVLMA studentiem. Koncertā skanēs kompozīcijas studentu jaunākās partitūras un arī leģendārā Džordža Krama Latvijā vēl neskanējušais cikls "Parādības", kā arī Kristapa Pētersona un Andra Dzenīša opusi.
Performance "Māki tā?", kas 26. oktobrī visas dienas garumā, uzrunājot garāmgājējus, izskanēs vairākās Rīgas vietās, nosaukumu aizguvusi no projekta sponsora – firmas "Makita OY" – vārda radošas apspēles. Šī neparastā audiovizuālā notikuma galvenā varone ir komponiste Evija Skuķe, kura saka: "Mēs katrs varam darīt tikai tā, kā mākam. Mākam tā. Tikai mēs vēl nezinām visu, ko mēs mākam, kamēr to neesam pamēģinājuši. Es māku tā, paņemt rokās (sadzīves) instrumentu un ar to radīt nepieradinātu mūziku."
Armanda Skuķa performance – interaktīvā elektroaksutiskā opusa "Kļūdas paziņojums" pirmatskaņojums – Nurmes kafejnīcā savukārt kuplinās 28. oktobra vakaru. Programmas "(A)simetrija" otra puse atvēlēta slavenajam franču kolektīvam "Ensemble 0", kurš savā repertuārā labprāt nojauc žanru robežas, vienlīdz ērti jūtoties kā vissarežģītāko partitūru nošmežģīņu atšifrējumos, tā meditatīva minimālisma atmosfērā un neakadēmiskas mūzikas plašumos. Rīgas publiku viņi iepazīstinās ar Ņujorkā dzīvojošā komponista un vizuālā mākslinieka Tristana Periša matemātikas, fizikas un kodēšanas likumsakarību iedvesmoto teju stundu garo fascinējošo opusu "Open Symmetry" trim vibrofoniem un elektronikai. Un vakara neoficiālajā daļā gaidāms arī vēl JVLMA studējošo komponistu "uznāciens".
Savukārt festivālu noslēgs "Melnais caurums Arēnā" – Kaspara Lielgalvja kūrēts muzikālu pārsteigumu koncerts, kas naktī no 28. uz 29. oktobra aicina uz veselu nedēļu garā jauno mūziku un mākslu svinošā notikuma izskaņas svinēšanu mākslas centrā "Totaldobže", Viskaļu iela 36, Rīgā
Plašāk par festivāla "Arēna" programmu – tā mājaslapā.