Piektdien, 24. novembrī, Mežparka Lielās estrādes Kokaru Zālē ar īpašu koncertu viesosies Ukrainas pianists, komponists Ļubomirs Meļņiks, portālu "Delfi" informē koncerta rīkotāji.
Ļubomirs Meļņiks ir viens no patiesi izcilākajiem mūsdienu pianistiem. Pateicoties viņa neparastajam klavierspēles ātrumam un virtuozitātei, kā arī spējai radīt efektus uz klavierēm, ko līdz šim neviens cits nav spējis, daži mūzikas kritiķi un pētnieki Meļņiku uzskata par izcilāko šodien dzīvojošo pianistu.
Ļubomirs Meļņiks ir nepārtrauktās mūzikas (continuous music) aizsācējs – tā ir revolucionāra pieeja klavierspēlei, kuras pamatā ir jaunas garīgās un pirkstu veiklības formas, kas rada sarežģītas nošu formulējumus un fenomenālus spēles ātrumus.
"Kad sākās nepārtrauktā mūzika, sapratu, ka tas vairāk nav par to, kā nospēlēt Šopēnu vai Mocartu, tas bija kaut kas pilnīgi cits. Ne muzikāli, nē, cilvēki, iespējams, reizēm nesaprot, ka mana klavierspēle ir atšķirīga ne tikai muzikāli, bet arī fiziski," Meļņiks stāstījis sarunā ar "Delfi". "Nepārtrauktās mūzikas pianista ķermenis ir līdzīgs cīņas mākslas meistara ķermenim. Un es domāju īstu meistaru, nevis kaut kādas vienkāršas lietas vai paņēmienus."
Ar savu neparasto tehniku Ļubomirs Meļņiks "glezno" vēl nedzirdētas skaņas "ainavas", ar pirkstiem ik pa laikam spēlējot ar ātrumu virs 19,5 notīm sekundē katrā rokā.
Ievērojamais mūziķis Latvijā jau viesojies vairākkārt – Durbē, Cēsīs un Rīgā.
Šogad Latvijas džeza mūzikas izdevniecībā "Jersika Records" klajā nākusi skaņuplate "The Sacred Thousand", kas veltīta Ukraiņu tautai un tās varonīgajiem karavīriem, kuri stājās pretī milzīgam Krievijas armijas pārspēkam, vairākas nedēļas saglabājot savas pozīcijas Azovas tērauda rūpnīcā Mariupolē.
24. novembra koncerta īpašā viese būs Sarma Gabrēna – čelliste un eksperimentālās mūzikas izpildītāja.
Viņas mūzikā klasiskā čella skanējums satiekas ar mūsdienu tehnoloģijām – efektu pedāļiem un "loop" tehniku, kas veido savdabīgu skanējuma sintēzi, iedvešot instrumentam jaunus skanējuma apvāršņus.
Pēc studiju pabeigšanas JVLMA, mūziķe strādājusi Liepājas simfoniskajā orķestrī, paralēli darbojoties dažādos muzikālos projektos, kas pamazām noveduši līdz eksperimentiem neakadēmiskajā mūzikā, tostarp grupā "Grab".