MISC 2.0 - 28393
Foto: LETA

Turpinoties "TikTok" un "Universal Music Group" domstarpībām, no populārā sociālā medija pazuduši ne tikai pasaulē populāru mākslinieku skaņdarbi, bet arī latviešu mākslinieku mūzika.

"TikTok" lietotājiem nav vairs pieejamas daļa populāru latviešu mākslinieku kā Dons, Aminata, "Singapūras satīns" un citu dziesmas.

"Universal Music Group" paspārnē šobrīd ir deviņi latviešu mūziķi, jau pieminētie Dons, Aminata, "Singapūras satīns", kā arī dziedātājas Patrisha, Grēta, Emīlija, reperi rolands če, Prusax un grupa "BandaBanda". Kā pārliecinājās "Delfi", sociālajā medijā "TikTok" vairs nav pieejamas daļa minēto mūziķu dziesmas. Pagaidām "TikTok" lietotāji var izmantot repera Prusax daiļradi, kā arī jaunā talanta Emīlijas dziesmas – viņa ar kompāniju līgumu noslēgusi salīdzinoši nesen, pēc uzvaras talantu šovā "X-faktors". Tāpat "TikTok" auditorijai pieejamas atsevišķas Dona, Patrishas un citu mūziķu dziesmas, ka nav tikušas izdotas "Univeral Music" paspārnē.

"Delfi" jau vēstīja, ka "Universal Music Group" nolēmusi no "TikTok" izņemt miljoniem popmūzikas spīdekļu dziesmu. Sociālajā medijā vairs nebūs pieejamas, piemēram, Teilores Sviftas, The Weeknd, Dreika un daudzu citu mākslinieku dziesmas.

"Universal" un "TikTok" domstarpības saistītas ar autortiesību maksājumiem. Kā iepriekš rakstīja BBC, "Universal" norāda, ka "TikTok" maksā tikai daļu no likmes, ko citi sociālie mediji sniedz par piekļuvi mūzikas katalogam. Taču pats "TikTok" uzskata, ka "Universal Music" viņus nepatiesi apvainojot.

Mūzikas kompānijas saņem autoratlīdzības maksājumus, kad to dziesmas tiek atskaņotas straumēšanas un sociālo mediju platformās. Ķīniešu kompānijai piederošajam "TikTok" ir vairāk nekā viens miljards lietotāju, taču tas veido tikai 1% no "Universal" kopējiem ieņēmumiem.
"Universal Music" kontrolē apmēram trešdaļu no pasaules mūzikas. Kompānija pauž, ka "TikTok" cenšas veidot mūzikā balstītu biznesu, nevēloties maksāt taisnīgu cenu.

31. janvārī "Universal Music Group" beidzas līgums ar "TikTok", un no šī brīža kompānija grasās pārstāt licencēt savu saturu sociālajam medijam. Savukārt "TikTok" pārstāvji pauž sarūgtinājumu par mūzikas kompānijas alkatību, kas viņu ieskatā stāvot augstāk par dziesmu autoru interesēm. Viņi piebilst, ka "Universal Music" tādējādi atteikušies no bezmaksas reklāmas, ko tiem sniedzis šis soctīkls.

Šī ir pirmā reize, kad mūzikas kompānija spērusi tik milzīgu soli, lai izņemtu savas dziesmas no tehnoloģiju uzņēmuma platformas. "Universal Music" dominē pasaules mūzikas ierakstu nozarē. Tai pieder tiesības uz tādu ietekmīgu mākslinieku daiļradi kā "The Beatles", "The Rolling Stones", Eltons Džons un Ariana Grande. Tai skaitā ir arī Sofijas Elisas Bekstores dziesma "Murder on the Dancefloor", kas nesen kļuvusi par "TikTok" hitu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!