Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris ceturtdien, 15. februārī, pulksten 19 Lielajā ģildē aicina uz kamermūzikas koncertu "No Parīzes līdz Berlīnei".
Kā "Delfi" informē orķestra pārstāve Anna Babre, koncertprogrammas centrā būs Francijas un Vācijas komponistu seksteti pūšaminstrumentiem un klavierēm. Teju visi no programmā iekļautajiem opusiem Latvijā skanēs pirmo reizi.
Kopīgā kameransamblī koncertā vienosies Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra (LNSO) mūziķi: flautiste Egija Sproģe, obojists Egils Upatnieks, klarnetists Mārtiņš Circenis, fagotists Raimonds Gulbis, mežradznieks Māris Evelons un pianiste Evelīna Jēkabsone.
Ideja par šī LNSO kamermūzikas cikla koncerta koncepciju radās Parīzē, mūziķiem atrodoties koncertturnejā. Divu parīziešu opusiem blakus izskanēs divi Berlīnes komponistu darbi.
Koncertā skanēs Teodora Blūmera (1881-1964) Sekstets op. 45, kas pirmatskaņots 1922. gadā un veidots aizraujošā un niansētā variāciju formā. Pats komponists darbojās ne tikai kompozīcijā, bet savulaik vairākus gadus arī diriģējis Drēzdenes Radio orķestri.
Programmā iekļauts arī šveiciešu komponists Pauls Juons (1872-1940) studējis Berlīnes Mūzikas augstskolā, kur vēlāk strādājis par kompozīcijas profesoru, izskolojot virkni atzinīgi vērtētu skaņražu.
Mūziķi atskaņos arī franču komponistes Luīzes Farenkas (1804-1875) Sekstetu klavierēm un pūtēju kvintetam op. 40, kura klavieru partijā atspoguļojas arī pašas autores virtuozais pianisms.
Savukārt Fransisa Pulenka (1899-1963) Sekstets klavierēm un pūtēju kvintetam mūsdienās tiek uzskatīts par vienu no izcilākajiem un populārākajiem konkrētā žanra darbiem. Komponista mūziku raksturo melodijas vienkāršība, sulīgas, svaigas harmonijas, kā arī ietekme no tā laika populārās mūzikas – dažādām dejām un džeza.
Biļetes uz koncertu iespējams iegādāties "Biļešu paradīzes" kasēs.