Ģirta Biša darbu atlase izstādei "Pekšots 2009". Foto: Foto: Kristians Luhaers
Tuvojoties izstādes „Pekšots 2009. Rīga - Maskava” atklāšanai, portāls "Delfi" sadarbībās ar izstādes veidotājiem piedāvā iepazīšanos ar Latvijas un Krievijas kino un reklāmas profesionāļiem, kuru mākslas darbi būs skatāmi izstādē.

Foto galerija

Komponists Ģirts Bišs pazīstams kā audioreklāmu (vairākkārt nominēts un apbalvots Starptautiskās Reklāmu Asociācijas konkursos „Golden Hammer”) un Latvijas Radio 1. programmas mūzikas producents, taču viņš veidojis arī mūziku teātra izrādēm un izstādēm, radio un TV raidījumiem un džingliem, spēles un animācijas īsfilmām un dokumentālajām filmām. Par mūziku animācijas filmai „Bezmiegs” (režisors Vladimirs Ļeščovs) Ģirts Bišs saņēmis nacionālo kino balvu „Lielais Kristaps”, arī skatītāju jau iemīļotajā „Čiža acīm” skan viņa mūzika.

Izstādi „Pekšots” pavadošajā filmu programmā iekļautas divas retāk izrādītas īsfilmas, kurām mūziku komponējis Ģirts Bišs. „Hoņka” (režisors Ivo Kalpenieks) ir stāsts par pusmūža rakstnieku, kuru vajā bērnības bubulis – zīmētais tēls Hoņka, bet „Doktora D. sala” – Aijas Bley animācijas filma pieaugušajiem par jaunu medmāsu, kas cenšas izdibināt savādā doktora D. noslēpumu.

Izstādē „Pekšots” Ģirts Bišs piedalās ar lielfomāta izdrukām uz metāla folijas. Mākslinieks stāsta, ka aizrāvies ar fotografēšanu, jo viņu vienmēr interesējusi tehnika un tehniskā estētika, dažādi kloķi un slēdži, bet jo īpaši – smalkmehānika. Šīs lietas viņu saista arī mūzikā, bet darbs ar foto ir taustāmāks un ne tik statisks kā elektroniskās mūzikas komponēšana, kad ilgs laiks jāpavada no rīta līdz vakaram sēžot pie datora. Meklējot veidus, kā savas fotogrāfijas izdrukāt uz auduma, atklājis, ka kāda Austrijas firma piedāvā izdrukas uz metāla folijas ar kompozīta pamatu, un sācis veidot darbus arī šajā tehnikā, kas Latvijā nav pieejama. Uz metāla folijas tiek izdrukātas mikrofotogrāfijas – abstraktas attēla vai tā struktūras daļas.

"Mani nesaista portretu fotogrāfijas un ārpasaules reproducēšana," saka Ģirts, "bet ļoti interesē, kas darās objektīva iekšpusē, kas notiek uz filmas lentes, kā veidojas krāsu savienojumi... Fotografēju tās sīkās, smalkās lietas, kas mani saista. Šie darbi ir zināma alternatīva tam, ko daru mūzikā, manas iekšējās pasaules izteikšana ar citām sajūtām. Turklāt patīkami, ka rezultāts ir panākams daudz ātrāk kā komponējot!”

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!