Kopš 2009. gada, kad mākslas festivāls "Survival Kit" radās kā reakcija uz ekonomiskās krīzes radītajām pārmaiņām Latvijā, tas katru gadu notiek citā vietā. Festivāla stratēģija paredz ik gadu iezīmēt jaunu tukšo telpu segmentu Rīgā, sasaistot to ar pilsētas attīstības un pilsētplānošanas tendencēm, kļūdām un alternatīviem scenārijiem. Līdz šim festivāls noticis Tabakas fabrikas teritorijā Miera ielā 58, Avotos - Lāčplēša ielā 60, tukšā skolas ēkā Ģertrūdes ielā 32 un citās neizmantotās, tukšās telpās Rīgā. Šī gada vietas izvēli komentē festivāla kuratore Solvita Krese: "2014. gadā festivāla tēma ir "Utopiskā pilsēta" - mūsu utopija ir pilsēta, kurā kultūra tiek novērtēta kā spēcīgs instruments, lai uzlabotu pilsētvidi, tā ir pilsēta ar savu muzeju un koncertzāli. Kamēr "Rīga 2014" Eiropas kultūras galvaspilsētas ietvaros tiek radīts daudz laba satura, pilsētā jaušams arī akūts telpu trūkums, tāpēc tukšo ēku jautājums ir kļuvis īpaši aktuāls.
Tas, kas visvairāk pietrūkst, ir laikmetīgās mākslas muzejs un koncertzāle. Rīga ir viena no retajām Eiropas galvaspilsētām, kurās šādu institūciju nav, tāpēc festivāla norisei šogad apzināti izvēlētas divas dažādas ēkas, kas iezīmē šo problemātiku. Bijusī tekstilfabrika "Boļševička" ir privāta teritorija. Kopš beidzies industriālais laikmets, pasaulē šādas post-industriālas, milzīgas ēkas bieži tiek piemērotas citai - kultūras - funkcijai. Arī "Boļševička" šobrīd tiek apspriesta kā viena no iespējamajām vietām laikmetīgās mākslas muzeja ierīkošanai. Vāgnera zāle ir vēsturiska ēka ar senām tradīcijām, taču arī šobrīd stāv tukša un neizmantota, jo pietrūkst līdzekļu ēkas rekonstrukcijai un kultūras funkcijas atjaunošanai."
Bijušās tekstilfabrikas "Boļševička" ēka celta 20. gadsimta sākumā kā ādas apavu rūpnīca "Bufalo" – tās kurtuvei ogles tika piegādātas ar liellaivām pa speciāli izveidotajiem kanāliem un ūdru dīķiem, savukārt pati ēka būvēta kā moderna ķieģelu celte ar plašām stiklotu logu rūtīm. "Celtne ir spilgts industriālās arhitektūras un racionālisma ideju realizācijas iemiesojums, dzelzbetona karkasa būves piemērs," tās arhitektūru komentē mākslas vēsturniece Silvija Grosa. Padomju laikos ēkā tika ierīkota tekstilfabrika, kas vēlāk - valsts atjaunotās neatkarības gados - tika privatizēta un pārdota. Šobrīd tā pieder privātbankai "Rietumu banka", kas ēku apsaimnieko un teritoriju pakāpeniski attīra no padomju gados uzkrātajiem atkritumiem. Festivāla "Survival Kit" laikā bijušās tekstilfarbrikas ēkā tiks atklāta apjomīga laikmetīgās mākslas izstāde, kurā būs apskatāmi Katrīnas Neiburgas, Andra Eglīša, Kirila Panteļejeva, Reiņa Hofmaņa un citu autoru darbi.
Vāgnera zāle atrodas Riharda Vāgnera ielā 4 - ēkā, kuru projektējis vācbaltu arhitekts Kristofs Hāberlands. 18. gadsimta beigās te bija ierīkots Rīgas pilsētas teātris, bet 19. gadsimta 30. gados ēkā strādāja vācu komponists un diriģents Rihards Vāgners. Pirms vairākiem gadiem Vāgnera zālē darbojās valsts kamerorķestris "Simfonietta Rīga", taču šobrīd Kultūras ministrijas pārziņā esošais nams stāv tukšs un neizmantots, jo nav rasti rekonstrukcijai nepieciešamie finansu līdzekļi. Festivāla "Survival Kit" laikā Vāgnera zālē būs apskatāmi laikmetīgās mākslas darbi, kā arī tiks rīkoti dažādi pasākumi, to vidū – vairāku dienu starptautisks simpozijs "Urbānā Utopija: Māksla un kultūra kā pilsētas apzināšanas un izpētes rīks". Ārvalstu lektori kopā ar vietējiem ekspertiem pievērsīsies dažādām jomām, kas skar pilsētvidi un tās plānošanu – antropoloģijai, socioloģijai, mākslas un arhitektūras praksēm, filozofijai un citām.
Visu festivāla laiku paredzētas arī dažādas citas norises pilsētvidē – mākslinieku performances, ekskursijas pilsētvidē, lekcijas un priekšlasījumi. "Survival Kit" ir pamanāmākais un starptautiski atzītākais laikmetīgās mākslas festivāls Latvijā. Festivāls ik gadu uzrunā un iesaista līdz 15 000 apmeklētāju, pērn apjomīgā izstādē un virknē pasākumu piedalījās aptuveni deviņdesmit dalībnieki no septiņpadsmit pasaules valstīm.