gleznošana māksla otas
Foto: Shutterstock
"Atgriežoties Japānā es piedzīvoju kultūršoku. Kamēr atrados ārzemēs, nācija bija kļuvusi par ekonomikas superlielvaru, un es cerēju sagaidīt savveida dumpinieciskumu, modernu garu – to, ka demokrātija ir attīstījusies līdz ar nācijas izaugsmi. Taču realitāte bija pilnīgi citāda."

Kusamai šķita, ka visnelaimīgākajā situācijā tolaik atradušies tieši japāņu avangarda mākslinieki. Turīgi japāņu kolekcionāri luncinājušies ap rietumniekiem (bieži visai viduvējiem), apberot viņus ar miljoniem un tādējādi absolūti neveicinot vietējā tirgus izaugsmi.

Tiek lēsts, ka, iespējams, ja pircējs nebūtu bijis japānis, van Goga "Saulespuķes" tiktu pārdotas par trešo daļu no cenas, ko tās sasniedza 1987. gada rekordizsolē, kad kāda japāņu apdrošināšanas kompānija gleznu iegādājās par 40 miljoniem. Zinot, ka darbu iekārojis japānis, tālaika izsolēs bieža parādība bijušas aizkulišu vienošanās ar zvanītājiem solītājiem, tādējādi mākslīgi paaugstinot darbu cenu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!