Marta sākumā klajā nāca "Ir" paspārnē esošā literatūras un publicistikas žurnāla "Domuzīme" pirmais numurs. Tajā ilustratīvi publicētā Kristiana Brektes gleznojuma "Mīla stiprāka par nāvi." pēcāk internetā izsaukusi sparīgas diskusijas.
Brektes bilde, kurā redzams Rainis, kurš apskāvis puskailu Aspaziju, izraisījusi gan sašutumu, gan sajūsmu. Daļa cilvēku vaino Brekti teju zaimošanā un provokācijā, tikmēr citi cilvēki atbalsta arī šādu pieeju kāda temata aktualizēšanai.
Žurnāla "Domuzīme" māksliniece Sarmīte Māliņa portālam "Delfi" pastāstīja, ka šo Brektes darbu pasūtījusi, domājot to izmanotot kā žurnāla vāku, kura lielā tēma - gigantiskie, granīta tēlos latviešu apziņā iekaltie, dižgari Rainis un Aspazija.
"Nebija viegli. Vajadzēja viņus atdzīvināt, pieļaut viņu cilvēciskumu, miesiskumu, jutekliskumu. Parādīt citādus, ne smadzenēs iesēdušos stereotipus," stāsta Māliņa.
"Tāpēc Kristiana Brektes rokraksts, vieglums un jauneklīgā enerģija man šķita piemērota šim, jāteic pat biedējošajam, uzdevumam. Jāveido vēl nebijusi vizuāla ikona. Nolēmām vajag tik spēcīgu zīmi kā Dmitrija Vrubela darbs uz Berlīnes mūra sienas ar Honekera un Brežņeva skūpstu.
Labi apzinājāmies, ka atkailināšana ir primitīva provokācija, kuras pielietojumam ir jābūt pamatotam. Kristianam sanāca - jaudīgi. Perfekts izpidījums, portretējums ir tik ticams it kā varoņi būtu nekustīgi pozējuši. Rainis un Aspazija saplūst, tiecas viens pēc otra," viedokli pauž Māliņa.
"Man liek pasmaidīt Raiņa roka uz dzīvesbiedres gurna. Uzskatu, ka darbs ir augsti pašvērtīgs un pievērstu literatūras žurnālam tik ļoti vajadzīgo pamanāmību preses plauktos. Tā būtu arī ironija par sabiedrībā pirktāko izdevumu vākiem.
Arī es stāvot veikalā rindā pie kases pieķeru sevi lasām to vāku virsrakstus. Tad noskurinos, nokautrējos. Tā nu sanācis, ka šis Kristiana darbs iekļuvis laikā, kad pasaulē virmo diskusijas par atļautības robežām, par ko nevar nedomāt mūsu pašu stereotipu uzcelto sētiņu sakarā," rezumē Sarmīte Māliņa.