"Positivus" tirdziņš iezīmē būtisku akcentu festivāla daudzkrāsainajā gaisotnē – tieši te var pavadīt laiku starp koncertiem, čalojot ar draugiem, un ienirt modes preču piedāvājumā no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Tādus apģērbus un rotaslietas kā šeit neatradīsi nekur citur. Daudzkrāsaini, visdažādākajiem stiliem piemēroti, modes kaprīzes un klasiskas vērtības – tirdziņā pieejamā apģērbu un aksesuāru pārbagātība pārsteigs un iepriecēs pat visizlepušākos modes gardēžus. Savukārt dizaina zīmolu pārstāvjiem šī ir lieliska iespēja satikt savu klientu aci pret aci, iegūt jaunus cienītājus un iedvesmoties turpmākiem radošiem meklējumiem.
Kopā ar draugiem zem viena jumta – "M50"
Festivāla iepriekšējo gadu apmeklētāji jau noteikti ir pamanījuši draudzīgo un dzīvespriecīgo veikala "M50" komandu – šogad šī būs ceturtā reize, kad latviešu modes un dizaina preču veikaliņa saimnieces Diāna Zvīne, Kristīne Plaude un Elīna Berklava piedalīsies "Positivus" tirdziņā, uz to viņas mudinot daudzveidīgā mūzika un ballītes jūras krastā apvienojumā ar darbu un superīgu draugu un kolēģu kompāniju.
"Mēs vienmēr esam veidojušas feinu partnerību ar labiem draugiem – citiem zīmoliem – lielā teltī zem viena jumta. Mēs pārzinām cits cita preci, un varam piedāvāt, stāstīt, un tirgot krustu šķērsu! Darām visu paši – izdomājam noformējuma koncepciju un visu iekārtojam, lai ērti un mājīgi gan pašiem tur "ievākties uz dzīvi" uz trim dienām, gan lai pircējiem patīkama atmosfēra. Bez palīgiem neiztikt, bet vienmēr esam arī pašas uz vietas, ar prieku pucējam dāmas un baudām tirgus atmosfēru, sarunas ar klientiem, kas jau pazīst zīmolus un gaida, ko īpašu būsim sagatavojušas festivālam, gan nenogurušas stāstām par sevi jaunai auditorijai," pieredzē dalās "M50" saimnieces, atzīstot, ka tieši festivālā izdodas gūt jaunus klientus. Šogad viņas startēs tandēmā ar ādas aksesuāru zīmolu "RR" un modernās apdrukas flagmaņiem "MoshMosh". Modes mīļotāji šajā stendā iepriekšējos festivālos visvairāk iecienījuši krāsainās un strīpainās bīnijmices, adītas kleitas no merino un kašmira vilnas, jakas un apmetņus no zīda un kazlēna vilnas, kā arī galvas rotas ar ziediem un spalvām.
Pret modes augstprātīgo seju – "One Wolf"
Savukārt modes zīmols "One Wolf" festivāla tirdziņā ar savu stendu piedalīsies otro reizi, pirms tam trīs gadus bijuši viens no konceptveikala "Paviljons" teltī pārstāvētiem zīmoliem. Kā apgalvo zīmola dizainere Agnese Narņicka, šādi zīmols kļūst tuvāks saviem klientiem. "Mēs radām atvērtāku tēlu un draudzīgāku pieeju stereotipiski ierastajai modes augstprātības sejai. Mums vispār patīk lauzt stereotipus. Un, protams, pats lielākais ieguvums "Positivus" festivalā – lietderīgo apvienot ar patīkamo, jo, strādājot maiņās, var pagūt noskatīties arī kādus koncertus. Esam diezgan lieli askēti, kā arī melnās un baltās krāsas cienītāji. Līdz ar to mūsu stenda noformējums ir ļoti grafisks ar minimālu dekorējumu, piemēram, melniem, baltiem un pelēkiem karodziņiem. Vislielāko uzmanību noteikti piesaista baltais karogs ar melno "One Wolf" logo." Kā festivāla apmeklētāju iecienītākos produktus viņa min "One Wolf" T-kreklu ar logo melnā krāsā, džemperkleitu ar lielām kabatām "Black Wolf", kā arī unisekss džinsus "Advanced New". Turklāt "One Wolf" produkciju īpaši esot iecienījuši igauņi, kas par to pirmoreiz parasti uzzina "Positivus" festivālā.
Gaismas burti – "Piku.lv"
Otrais gads kopā ar "Postivius" būs arī "Piku.lv" gaismas burtiem – pērn tieši festivāls bijusi vieta, kur prezentēt jauno produktu plašākai auditorijai, izveidojot no burtiem mūziķu vārdus, kas uzstājās festivālā, stāsta uzņēmuma pārstāve Laima Gruzdiņa. Veidoti arī jauni kontakti ar citiem tirdziņa dalībniekiem. Lielākais piedzīvojums, kas pēcāk guvis plašu rezonansi sociālajos tīklos, bijis sveiciens Igijam Popam – viņa uzstāšanās laikā "Piku.lv" meitenes ar gaismas vainagiem un burtiem, kas veido mūziķa vārdu, devušās uz lielo skatuvi un tikušas iemūžinātas daudzu fotogrāfu bildēs.
Gurnu somas uz izķeršanu – "Bum Bag"
Zīmola "Bum Bag" veidotāja Laura Millere, kas plāno piedalīties "Positivus" tirdziņā arī šovasar, uzskata, ka tieši "Positivus" apmeklētāji ir īstā modīgo gurnu somu mērķauditorija. Arī pašas uzņēmuma veidotājas stāvējušas stendā un tirgojušas produktu, jo, kā atzīst Laura, tā ir lieliska iespēja saņemt atsauksmes par saviem pircējiem un uzklausīt komplimentus, ko ikdienā tik bieži nenākoties baudīt. Viņa uzsver, ka galvenais ieguvums no dalības tirdziņā ir, ka tā ir iespēja satikt savu pircēju, saprast viņa vajadzības un gaumi, kā arī iedvesmoties jaunu produktu radīšanai. Stendu iekārtojušas tā, lai pašām būtu mājīgi, un pircēji preci varētu uzreiz pamanīt, uzlaikot un atpazīt zīmolu. Pērn lielāko daļu "Bum Bag" somiņu izpirka jau pirmajā festivāla dienā, tāpēc šogad krājums būšot krietni lielāks.
Pirmo reizi festivālā – "MaiMai" siltie adījumi
Šogad pirmo reizi festivālā startēt iecerējis pašmāju zīmols "MaiMai". Kā stāsta zīmola veidotāja Maija Balode, "Positivus" piesaista ar nepiespiesto atmosfēra un labo organizētību. "Festivālu apmeklē mūsdienīga auditorija ar labu gaumi, kas novērtē kvalitatīvas un ilgtspējīgas lietas, un mums ir, ko šai publikai piedāvāt. Arī festivāla meitenei vēsā vasaras vakarā pie jūras gribas ietīties maigā, siltā jakā vai gulēt šupuļtīklā zem klajas zvaigžņotas debess silta adījuma apskāvienos. Tirdziņos allaž ieklausāmies pircējos, izzinām viņu vēlmes un vajadzības." Savu stendu festivālā "MaiMai" redz kā miera ostu, kurā atvilkt elpu no festivāla rosības un veltīt laiku sev, aplūkojot un iegādājoties skaistas, maigas un sildošas sajūtas.
Līdzdalībai "Positivus" tirdziņā vēl var pagūt pieteikties līdz 10. maijam. Plašāk par nosacījumiem, kā arī kritērijiem tirdziņa dalībnieku izvēlē var uzzināt festivāla mājaslapā.