Foto: AFP/Scanpix/LETA
"Mēs, šķiet, nepievērsām uzmanību, kā pēkšņi mūsu un jūsu acu priekšā izmainījās cilvēce – iekšpusē pamodās barbars, kuram "cits" zaudējis vērtību, viņš pārvērties par līdzekli egoistisku mērķu sasniegšanai, par konkurentu, par sāncensi, visbeidzot – par ienaidnieku."

Viens no spilgtākajiem mūsdienu krievu režisoriem Andrejs Zvjagincevs pēta antihumānās kustības iedabu. Dara viņš to Krievijas reālijās, taču pārliecināts, ka tēma ir universāla – visiem ir, par ko aizdomāties. Spriest par to Zvjagincevs aicina pēc viņa jaunās filmas "Nemīlestība" seansa kinoteātrī "Splendid Palace". Iespēja uz lielā ekrāna skatīt Kannu kinofestivāla žūrijas balvu ieguvušo filmu un personīgi uzdot režisoram jautājumus izraisījusi tādu ažiotāžu, ka organizatori sarīkojuši papildu tikšanos 24. septembrī pulksten 12.30 "Splendid Palace".

Andreja Zvjaginceva filmas atzinīgi novērtē kritiķi un nozīmīgāko kinofestivālu žūrijas, tostarp arīdzan režisora dzimtenē. "Atgriešanās" ("Возвращение") uzvarēja Venēcijā, "Izraidīšana" ("Изгнание") saņēma balvu Kannās. "Leviatānu" Krievija izvirzīja "Oskaram", un tā kļuva par pirmo pēcpadomju filmu valsts vēsturē, kurai piešķirta "Zelta globusa" prēmija un BAFTA. "Jeļena" ("Елена") saņēma galvenās Krievijas kino balvas "Nika" un "Zelta ērglis". Vienlaikus Krievijā attieksme pret Zvjagincevu nebūt nav viennozīmīga. Tikšanās ar skatītājiem notiek ļoti emocionāli, jo filmas skar lērumu sāpīgo punktu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!