Kopumā metu konkursā saņemti seši pieteikumi, bet trim no tiem pieteikumi nebija atbilstoši noteiktajām prasībām, tāpēc tie izslēgti no tālākas dalības iepirkuma procedūrā.
Iepirkuma komisijas priekšsēdētājs, VAS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidents Ainis Stūrmanis uzsver, ka visi pieteikumi bijuši spilgti un radoši, vienlaikus piedāvājot funkcionālus risinājumus, kā muzeja teritorijā nodrošināt visdažādākās iespējas apmeklētājiem gan vasaras, gan ziemas periodā. "Izvēle bija grūta, tomēr kopā ar pieredzējušiem speciālistiem esam izvēlējušies godalgotās vietas, kuras visprecīzāk atbilst gan mūsu vīzijai par muzeja, gan dzelzceļa attīstību Latvijā. Dzelzceļam kā mobilitātes un tautsaimniecības dzinējspēkam vienmēr ir bijusi nozīmīga loma valsts un sabiedrības attīstībā un izaugsmē, un ir īpaši būtiski, ka šī loma tiek saglabāta arī industriālā mantojuma un kultūrvēsturisko aspektu jomā," norāda Stūrmanis.
Arhitektu biroja NRJA risinājuma, kam piešķirta pirmā vieta, pamatā ir piedāvājums vizuāli pagarināt esošo depo ēku, lai tā kļūtu līdzvērtīga citiem objektiem muzeja teritorijā, skaidro NRJA arhitekts Uldis Lukševics. Jaunā ēkas piebūve veidota ar atsauci uz vēsturi, izmantojot tādas pašas arhitektoniskas uzbūves jumtu kā vēsturiskajai ēkai.
Visi trīs godalgojamie projekti paredz piebūves būvniecību pie vēsturiskās Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja teritorijā esošās depo ēkas un apkārtējās teritorijas labiekārtošanu ar gājēju celiņiem, apstādījumiem, un teritoriju, kur paredzētas arī aktivitātes ģimenēm ar bērniem. Savukārt ēkas iekšpusē arhitekti piedāvā izveidot izglītības centru un telpas pasākumiem.
2. vieta – SIA "2727" projekts
Iepirkumu komisija pārbaudīs visu trīs godalgojamo vietu pretendentu un to iesniegto dokumentu atbilstību nolikuma kvalifikācijas prasībām, izslēgšanas noteikumu neattiecināmībai. Gala lēmums par konkursa uzvarētāju un godalgu sadali tiks pieņemts tikai pēc dokumentu pārbaudes.
Vasaras vidū VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludināja sarunu procedūru, aicinot arhitektus iesniegt vīziju muzeja teritorijas attīstībai, kas paredz muzeja teritorijā esošas, ilgāku laiku neizmantotas 1868. gadā būvētas dzelzceļa depo ēkas atjaunošanu un iekļaušanu muzeja kompleksā.
Iepirkuma procedūras mērķis ir, izmantojot radošo sacensību, izvēlēties arhitektoniski un funkcionāli augstvērtīgāko un dizainiski interesantāko risinājumu metu Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja izglītības centra izveidošanai, kā arī tās īstenošanas piedāvājumu.
3. vieta – SIA "12 Līnijas" un Ilzes Mekšas projekts.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs ir dibināts 1994. gadā. Kopš 1996.gada muzejs atrodas Torņakalna preču stacijas teritorijas daļā, kādreizējā Rīgas-Jelgavas dzelzceļa remontdarbnīcu ēkā. Muzejs lepojas ar lielāko platsliežu ritekļu kolekciju Baltijā un plašāko Latvijas dzelzceļu vēsturi raksturojošu krājumu. Gada laikā Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeju apmeklē vairāk nekā 40 tūkstoši apmeklētāju, bet muzeja teritorijas attīstības projekta rezultātā interesentu loku paredzēts paplašināt, piesaistot arvien jaunus apmeklētājus.