Viņš gan norādīja, ka būvdarbi apzināti norit tik raitos tempos, jo maijā plānots sākt estrādes metāla konstrukciju montāžu, kas būšot ļoti sarežģīts process. Piecu mēnešu laikā būvnieki ir demontējuši veco estrādi, veikuši pamatu iemūrēšanu, kā arī izbūvējuši pagraba konstrukcijas. Patlaban tiek veidots otrā stāva pārsegums. Būvobjektā strādā 115 darbinieki un darbi norit trīs maiņās, tostarp arī pa naktīm.
"Apsteigtais grafiks nonivelēsies tiklīdz sāksim būvēt metāla konstrukcijas. Tas būs unikāls process, jo Baltijas mērogā neviens neko tādu nav būvējis un tur ir iespējami nelieli sarežģījumi, tādēļ tagad mums jāiegūst viss iespējamais laiks," sacīja Koks.
Viņš pastāstīja, ka visas estrādes metāla konstrukcijas tiks ražotas Ungārijā, uzņēmumā "KESZ Holding". Par labu šim sadarbības partnerim lemts, jo tam vienuviet ir pieejamas visas specifiskās iekārtas konstrukciju ražošanai uz vietas. Tāpat uzņēmumam ir pieredze līdzvērtīgu objektu būvniecībā, teica Koks.
Arī estrādes kupola metāla konstrukcijas tiks ražotas Ungārijā, taču kupola akustiskos vairogus ražos Latvijā. Pēc arhitektu teiktā, vairogu galvenais uzdevums būs nodrošināt skaņas izkliedēšanu tā, lai neatkarīgi no sēdvietas klausītāji skaņu saņemtu vienmērīgi. Ar to šī estrāde būs soli priekšā arī Tallinas un Viļņas estrādēm, sacīja Koks.
Pirmās saražotās metāla konstrukcijas uz Latviju tiks vestas maijā un tas tiks darīts ar lielgabarīta transportu.
Kā norādīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR), lai nodrošinātu darbu kvalitāti un drošību, ir parakstīts līgums ar ekspertu kompāniju Vācijā, kas pārbauda izstrādātos konstrukciju risinājumu un sniedz savus atzinumus un ieteikumus izmaiņām. Tāpat ungāru ražotāji regulāri seko līdzi būvniecības procesam un arī paši "LNK, RE RE" būvnieki dodas uz ārvalsti, lai kontrolētu konstrukciju izstrādi, zināja teikt Burovs.
Šī gada budžetā dome estrādes atjaunošanai atvēlējusi 25 miljonus eiro, taču pēc Burova teiktā, būvniekiem ļauts apgūt vienu līdz pusotru miljonu eiro vairāk, ja nepieciešams. "Ja būs nepieciešams, tad šos līdzekļus pārdalīsim budžeta grozījumos, taču nedrīkst būt situācija, ka darbi apstājas, jo nav naudas," teica politiķis.
Tāpat viņš pastāstīja, ka patlaban dažādos papilddarbos iztērēti aptuveni 200 000 eiro, taču to nevarot uzskatīt par sadārdzinājumu, jo visi darbi iekļaujas projekta tāmē. Galvenokārt papildu līdzekļi bijuši nepieciešami, precizējot betona konstrukciju apjomus.
Kā ziņots, Mežaparka Lielās estrādes otrās kārtas pirmā posma būvdarbus par 40,123 miljoniem eiro veic pilnsabiedrība "LNK, RERE".
Lai nodrošinātu Skolēnu dziesmu un deju svētku norisi 2020.gadā, arhitektiem tika uzticēts estrādes atjaunošanas otro kārtu sadalīt posmos – B1 un B2. Otrās kārtas pirmajā posmā tiks realizēta pašas estrādes izbūve, bet otrajā paliks saimniecisko ēku un biroja ēku izbūve, kā arī teritorijas labiekārtošana.
Arī pirmo estrādes atjaunošanas posmu veica "LNK, RERE" un tas izmaksāja 26,74 miljonus eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Pirmajā posmā tika atjaunota estrādes skatītāju zona, kopumā sēdvietu skaitu palielinot līdz 30 516 sēdvietām, izbūvējot tirdzniecības zonu zem sēdvietām un labiekārtojot skatītāju zonai piegulošo teritoriju.