Emmanuel Lacoste. Foto: Andreas Licht
No 2020. gada 5. līdz 31. martam mākslas galerijā "Putti" būs skatāma izstāde "Rotas nav tikai rotas. Finisāža", ar ko galerija svinēs savu 20 gadu jubileju un vienlaikus iezīmēs finiša taisni. Galerijā šajos gados tika sarīkotas daudzas laikmetīgo un konceptuālo rotu izstādes, tādējādi paplašinot klasisko izpratni par rotu un vienlaikus izaicinot arī pašas rotas, to radītāju, nēsātāju un arī kolekcionāru radošuma robežas. Estētiski, intelektuāli un arī fiziski - uzskatāmi demonstrējot, ka priekšmetam, ko mēs dēvējam par rotu, nav uztveres rāmējuma. Vienīgais, ko par tādu var uzskatīt, ir laiks, portālam "Delfi" atklāj galerijas vadītāja Agita Putāne.

“Katrai darbībai, cilvēkam un notikumam ir savs laika nogrieznis. Galerijai tie ir 20 gadi. Visu šo laiku galerija ar pasauli ir sarunājusies rotu valodā. Rotas ir vizuālo un taktilo zīmju valoda - dažkārt pat kodolīgāka un trāpīgāka par vārdiem. Sava laika kodu un simbolu piesātināta, tādejādi paģērot tikpat virtuozu partneri (nēsātāju). Var teikt, ka šie gadi bija lieliski mācību gadi - gan pašai galerijai, gan galerijas apmeklētājiem un arī māksliniekiem. Līdzās estētiskajai - jau no pašiem galerijas pirmsākumiem vienlīdz būtiska bijusi arī intelektuālā latiņa. Ar izstāžu palīdzību galerija vēlējusies radīt eksploziju cilvēku domāšanā par rotām, iedegt interesi pa rotu pasauli un atklāt šīs pasaules dziļumu. Varbūt pat mainīt līdzšinējo domāšanas rāmi par rotu,” min galerijas vadītāja.

Simboliski - mākslas galerijas “Putti” noslēdzošā izstāde “Rotas nav tikai rotas” vienlaikus iemieso arī visas galerijas darbības esenci. Uzskatāmi apliecinot, ka rota ir kas vairāk kā dekorācija. Māksla nevar mainīt pasauli. Taču māksla var mainīt veidu, kā mēs par to domājam. Un rotas savā ziņā ir šo domāšanas procesu stimulējošs faktors - tās veido īstas attiecības un aicina uz tikpat intensīvu līdzdalību.

Izstādē piedalās 15 mākslinieki - laikmetīgās rotas domātāji, radītāji no dažādām pasaules valstīm, kuri lielā mērā veido priekšstatu par mūsdienu rotu kā mediju un tā vēstījumu: Ana Cardim (Portugāle), Annamaria Zanella (Itālija), Barbara Uderzo (Itālija), Corrado De Meo (Itālija), Emmanuel Lacoste (Francija), Felieke van der Leest (Norvēģija), Gigi Mariani (Itālija), Maija Vītola (Latvija), Maria Rosa Franzin (Itālija), Nicolas Estrada (Spānija), Reka Lorincz (Ungārija), Renzo Pasquale (Itālija), Sara Barbanti (Itālija), Tanel Veenre (Igaunija), Valdis Brože (Latvija).

Izstādes scenogrāfija, ideja, koncepts: modes dizaineru tandēms “MAREUNROL’S”(Mārīte Mastiņa-Pēterkopa un Rolands Pēterkops).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!