Strīds par to, kādam ir jābūt modernās latvietes tautastērpam
Toreiz Madernieka oponents bija latviešu grafiķis un tautas lietišķās mākslas apzinātājs Rihards Zariņš. Viņš uzskatīja – jaunajam tautastērpam jābūt pēc iespējas tuvākam etnogrāfiskajai versijai, par paraugu ņemot krāšņos Dienvidkurzemes – Nīcas, Bārtas un Rucavas – zemnieku goda tērpus. Starp abiem māksliniekiem ar laikraksta "Rīgas Avīze" starpniecību pat izcēlās asa publiska diskusija, kurā Zariņš vainoja Madernieku pārmērīgā un nepamatotā tautas tērpa modernizēšanā, bet Madernieks atbildēja – Dziesmu svētki nav nekāds etnogrāfiskais muzejs, kur "katrai apģērba vīlītei jābūt etnogrāfiski pareizai". Turklāt tie taču esot tikai paraugi un tiem jāspēj "apmierināt tagadējās praktiskās un estētiskās prasības".
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit