Foto: Vida Press
Līdz ar Covid-19 pandēmiju un tās dēļ izsludinātajiem pulcēšanās ierobežojumiem uzplaucis līdz šim Latvijā neierasts koncertu un kino apmeklēšanas veids – pasākuma baudīšana, sēžot savā automašīnā. Pieprasījums pēc šādas izklaides izrādījies gana liels, un viens pēc otra tiek izziņoti kinoseansi, koncerti, albumu prezentācijas un pat festivāla cienīgs pasākums Spilves lidlaukā 500 automašīnām. Kā jūtas mākslinieki, kad aplausu vietā skan auto signāli, kādi ir ieguvumi rīkotājiem, un kā šos pasākumus izbauda apmeklētāji?

"Drive-in" kinoteātra apmeklējums pie mums ir līdz šim nebijusi izklaide, kas apvīta ar filmās un seriālos noskatītu romantiku un klišejiski saistās ar amerikāņu jauniešiem, kuri savā pirmajā randiņā automašīnā bučojas, aizmirstot par filmas skatīšanos. ASV pirmie autokino parādījās jau pirms Otrā pasaules kara, tomēr īsto uzplaukumu piedzīvoja 50. un 60. gados, kad, pieaugot labklājībai, aizvien vairāk mājsaimniecību bija sava privātā automašīna. Turklāt bija taču "baby-boom" laiks un kino skatīšanās savā automašīnā bija ērta izklaide jaunajiem vecākiem, kuri varēja vienlaikus parūpēties par zīdaini un skatīties filmu.

Vēlākās desmitgadēs "drive-in" kino popularitāte kritās, paliekot vien kā sentimentāli romantiska veco laiku izklaide siltās vasaras naktīs. Ja 50. gados ASV darbojās vairāk nekā 4000 šādu auto formātam piemērotu kinoteātru, tad 2019. gadā tādu bija ap 300. Tomēr Covid-19 pandēmija un pulcēšanās ierobežojumi šo izklaides veidu ir strauji reanimējuši, un 2020. gadā autokino seansi un autokoncerti tiek rīkoti pat tur, kur iepriekš nav bijuši nekad. Piemēram, Irānā, kur pirmo reizi autokino seansā bija iespēja noskatīties vietējo jauno kases grāvēju – drāmu "Exodus". Tās klātienes pirmizrāde šā gada martā tika atcelta Covid-19 pandēmijas dēļ.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!