Stingro ierobežojumu dēļ mākslinieki šodien ir kļuvuši par vienu no neaizsargātākajām kategorijām. Tā kā nav iespēju uzstāties skatītājiem, tad daudziem arī trūkst iztikas līdzekļu. Šajos apstākļos sponsoru atbalsts dabiski samazinājās vairākas reizes, bet fondi ir spiesti restrukturizēties un meklēt jaunas iespējas projektu realizācijai. Šajā laikā ir īpaši svarīgi turēt "roku uz nemitīgi mainīgās likumdošanas pulsa".
"Kultūras jomā ir daudz nianšu. Pēc pieredzes zinu, ka radošie cilvēki mīt pilnīgi citā pasaulē. Viņiem ir svešas formalitātes, viņi nespēj strādāt ar kultūras menedžmenta juridiskajām niansēm un zemūdens akmeņiem. Ļoti skumji, taču daudzi mākslinieki pat nezina savas tiesības. Tas paver iespējas negodprātīgiem darboņiem. Piemēram, reiz kā reklāma tika laista klajā limitēta disku partija, taču pēc projekta noslēguma sapratām un skaidri zinām, ka šos diskus mums aiz muguras komerciālos nolūkos turpināja tiražēt gadiem ilgi. Ir jābūt pasargātiem pret šādiem gadījumiem. Mums ir paveicies, ka jau daudzus gadus stabils mūsu partneris ir Viktora Tihonova advokātu birojs. Ar šādu drošu aizmuguri mēs vienmēr esam aizsargāti un esam informēti par izmaiņām likumos," pastāstīja Diāna Galante.
Pēc Ineses Galantes fonda direktores teiktā, juridiskā partnerība māksliniekiem ir viens no svarīgākajiem atbalsta veidiem, jo tieši tā ir nepieciešama teju visās kultūras organizācijas darbībās, tie var būt gan līgumi ar koncertzālēm, izpildītājmāksliniekiem, koncertu organizatoriem, gan attiecību tiesiskie pamati starp māksliniekiem un aģentiem vai koncertorganizācijām, intelektuālā īpašuma tiesību noformēšana un mūzikas materiālu izplatīšana, tostarp arī internetā.
"Savukārt ar finanšu atbalstu šodien situācija ir mainījusies radikāli un uz slikto pusi. Esošās situācijas dēļ sponsoru paliek aizvien mazāk un mazāk, un ir jāmācās izdzīvot citādi. Ja, piemēram, Vācijā iedzīvotāji labprāt ziedo naudu kultūras vajadzībām un organizācijām, kas nodarbojas ar tās atbalstu un attīstību, tad Latvijā diemžēl viss ir citādi. Baidos, ka gadījumā, ja ekonomiskā situācija pasliktināsies, mums nāksies saskarties ar nopietniem izaicinājumiem, jo gribētos iespējami vairāk cilvēku iesaistīt valsts kultūras dzīvē. Pūļa finansējums un citas sabiedriskas iniciatīvas ir lielisks instruments. Jo mēs taču runājam nevis tikai par mūsu kultūru, bet gan par mūsu nākotni. Kas atbalstīs talantīgus jauniešus, ja ne mēs? Fonds ikvienā talantā cilvēciski iegulda ļoti daudz spēka un emociju, patiesi atbalsta, pārdzīvo un jūt līdzi, taču iespējas ir atkarīgas tikai no cilvēkiem, kuriem kultūras attīstība ir tikpat svarīga, cik mums. Ikvienai daiļradei ir nepieciešami stabili pamati, ir jāsedz ne tikai izdevumi par pasākumu organizāciju, bet reizēm arī mākslinieku sadzīves vajadzības. Ja mākslinieks šodien nevar uzstāties, tad viņš zaudē ne tikai praksi, bet arī radošo dzirksti," uzsver Galante.
Tiesiskā partnerība, finanšu atbalsts un sociālie mehānismi kultūras popularizēšanai — tie ir "trīs vaļi", uz kuriem balstās radošā nozare. Taču, pēc Ineses Galantes fonda direktores teiktā, svarīgākais ir ieinteresēti cilvēki, kuri saprot kultūras patieso vērtību un nozīmi ikvienam no mums.
Kopš Ineses Galantes fonda dibināšanas brīža ir pagājuši jau vairāk nekā septiņi gadi. Šajā laikā organizācija ir ne tikai palīdzējusi neskaitāmiem Latvijas talantiem, bet arī aktīvi atbalstījusi nacionālā kultūras mantojuma saglabāšanu Latvijā un ārvalstīs muzikālās kultūras un mākslas jomā, kā arī nodrošinājusi pasaules operas mākslas labāko starptautisko sasniegumu pieejamību Latvijas skatītājiem. Fonda darbu sarakstā ir daudzu projektu attīstīšana un popularizācija, to vidū Ineses Galantes Talanti, "Ziemassvētku prelūdija", starptautiskais festivāls "Summertime – ielūdz Inese Galante", "Inessa Galante & Friends" un citi.