Runas par Avena porcelāna kolekcijas izstādi Ogres Vēstures un mākslas muzejā sākumā šķita nenopietnas, jo grūti iedomāties šādu izstādi Nacionālās apvienības (NA) mēra Egila Helmaņa vadītā pilsētā. Tomēr runas izrādījās fakts, un Ogres mērs tajā nesaskatīja problēmas. Viņam svarīgs šķitis tas, ka par atbalstu Putinam sankcijām pakļautās personas privātajā kolekcijā ir Latvijas kultūras dārgumi, kurus nevajadzētu slēpt. No Helmaņa sacītā portālam "Delfi" netieši varēja nolasīt vēstījumu – tie, kas ir pret šo izstādi, ir pret Latvijas kultūras vērtībām. Bet ne vārda par "darījuma" morālajiem aspektiem, ne vārda par "darījumu" ar sankcijām pakļautu personu, kuras dēļ iepriekšējā Saeima, tostarp NA, pieņēma īpašumu likumu, ar kuru bija iecerēts atņemt Latvijas pilsonību Avenam. Šī persona joprojām ir Latvijas pilsonis.
Līdzīgu taktiku – atbildēt uz jautājumu tā, lai netiktu sniegta atbilde, – izvēlējās Garanča, kura pirms pāris nedēļām Vīnes opernamā piedalījās komponista Džuzepes Verdi operas "Aīda" iestudējumā, kāpjot uz skatuves ar Ņetrebko. Minētajai krievu izcelsmes dziedātājai ar Austrijas pasi neviennozīmīgās attieksmes pret Krievijas īstenoto karu Ukrainā dēļ liegts uzstāties vairākos pasaules opernamos, tostarp Ņujorkas Metropoles operā (arī Latvijas Nacionālā opera un balets pēc kara sākuma atcēla pērn plānoto Ņetrebko koncertu Rīgā).
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv