14. jūnijā plkst. 20 Mazā Mežotnes pils atklās savu vasaras koncertsezonu ar komponistu Džona Keidža, Pētera Plakida un Dmitrija Šostakoviča skaņdarbu programmu pianista Jura Žvikova un Latvijas Nacionālās operas klavieru trio "Opera" izpildījumā. Mūziku koncertā "Džons Keidžs un videomāksla" papildinās režisora un videomākslinieka Roberta Rubīna īpaši šim koncertam gatavotās videoprojekcijas, portālu "Delfi" informē festivāla runasvīrs Mārtiņš Pučka.
Džona Keidža mūzikas eksperts, pianists Juris Žvikovs koncertā atskaņos komponista sonātes un interlūdijas sagatavotām klavierēm, kā arī kopā ar vijolnieci Svetlanu Okuņu un čellisti Ingu Sunepu atskaņos Pētera Plakida “Romantisko mūziku” vijolei, čellam un klavierēm un Dmitrija Šostokoviča „Trio mi minorā”.
Daļu programmas aizņems Džona Keidža mūzika – izdompilnā nejaušības slavētāja un kaislīgā sēņu pētnieka Keidža idejas veidojušas apvērsumu priekšstatos par mūziku. Mūzikas vēsturnieki Keidžu uzskata par konceptuālisma ieviesēju skaņumākslā - lūk, Keidža izteikums, kas labi raksturo viņa uzskatus: “Komponistam jāatmet vēlme kontrolēt skaņu, viņam jāatbrīvo gars no mūzikas un jāattīsta tādi izteiksmes līdzekļi, kas ļauj skaņām būt viņām pašām, nevis cilvēka izdomāto teoriju nesējām vai cilvēcisku jūtu izpausmēm.” Amerikāņu izcelsmes mūziķis, mūzikas teorētiķis un filozofs, kā arī mikologs (sēņu pētnieks) Džons Keidžs (1912 – 1992) bija viens no ietekmīgākajiem un provokatīvākajiem 20.gadsimta komponistiem un domātājiem, uzskatīts par avangarda līderi mūzikā un ambientās mūzikas pamatlicēju.