Pirmdien, 3. jūnijā, ar Vestarda Šimkus koncertu Lielajā ģildē sākas vērienīgākais klasiskās mūzikas notikums Baltijā – "Latvijas Koncertu" rīkotais "Rīgas festivāls". Pulcējot izcilākos Latvijas un citvalstu māksliniekus, no 3. līdz 20. jūnijam "Rīgas festivāls" šogad aicina uz 13 lieliskiem koncertiem Rīgā, Saulkrastos un Mežotnē. Festivāla programmu pirmo gadu papildinās arī vizuālās mākslas izstāde Laikmetīgās mākslas centrā "kim?", portālu "Delfi" informē festivāla rīkotāji.
"Rīgas festivāla" atklāšanas koncertā 3. jūnijā plkst. 20 Lielajā ģildē publikas iemīļotais pianists Vestards Šimkus atgriezīsies pie vāgneriskām noskaņām, kas Vestarda soloalbuma "Wagner Idyll" ("Vāgnera idille") veidolā ieraudzīja dienasgaismu 2012. gadā. Lauvas tiesu no šīs programmas aizņem apjomīgā Fantāzija fadiēzminorā "WWW 22". Līdzās šim lieldarbam vāgneriskās noskaņas uzburs skaistais "Izoldes nāves skats" (no operas "Tristans un Izolde"), ko klavierēm pārlicis pats Vestards, "Vērpēju koris" no operas "Klīstošais holandietis" Franča Lista pārlikumā un dzīvesbiedrei dāvātā smalki vasarīgā orķestra miniatūra "Zīgfrīda idille" Glena Gūlda aranžējumā klavierēm.
"Kopš deviņu gadu vecumā ar sirdstrīsām noklausījos Vāgnera operu "Klīstošais holandietis", vienmēr esmu mazliet apskaudis dziedātājus, orķestra mūziķus un diriģentus par viņu privilēģiju atskaņot Vāgnera mūziku," stāsta Vestards Šimkus. Vācijas skaņu ierakstu nama "ARS Produktion" pārstāvji Anete un Manfrēds Šūmaheri iepazīstināja mūsu klavierzvaigzni ar Vāgnera klavierdarbiem, toskait albumā "Vāgnera idille" iekļauto Fantāziju fadiēzminorā "WWW 22". "Šis monumentālais dārgums ar neskaitāmajiem operiskajiem rečitatīviem un garām, dziedošām tēmām pierāda, ka Vāgners vienmēr bijis un palicis operkomponists, pat tad, kad komponējis klavierēm," saka Vestards.