Voiceks - 7
Foto: F64

"Manipulācijas veidi var būt ļoti dažādi, jo katrs no mums kādā brīdī var būt voiceks, turklāt pats to nemaz neapzinoties," tā īsi pirms pirmizrādes Georga Bīhnera darbam "Voiceks" preses konferencē izstāžu zālē "Rīgas mākslas telpa" paudis pazīstamais krievu režisors Kirils Serebreņņikovs, kuram šis ir otrais iestudējums Nacionālajā teātrī.

Jau ziņots, ka pasaulslavenā darba "Voiceks" pirmizrāde Nacionālajā teātrī gaidāma 10. aprīlī. Georga Bīhnera luga Eiropas teātros ir iestudētāko lugu desmitniekā. Oriģinālā tās darbība notiek 19.gadsimtā armijā. Voiceks ir zaldāts, kuru pazemo Kapteinis un piekrāpj mīļotā meitene. Tādēļ primāri daudzos iestudējumos Voiceks tiek traktēts kā "mazais cilvēks", ko vara izmanto saviem eksperimentiem – vara manipulē ar cilvēku. Kirils Serebreņņikovs savā izrādē lugas darbību ir pārcēlis uz mūsdienu modernās mākslas galeriju, Voiceks ir tās strādnieks un viņu pazemo ar mākslas aprindām saistīti cilvēki.

"Mums izrādes darbība notiek mūsdienu mākslas galerijā, tātad eksperiments iegūst ne tikai sociāla, bet arī mākslas eksperimenta raksturu. Man gribas aiziet prom no ierastā sociālā konteksta un atgriezties pie tā jau citā veidā. Mani interesē tieši tas, kas notiek cilvēkā. Kas Voiceks varētu būt šodien, nemaz nav vienkāršs jautājums. Kas viņš ir un kur viņš ir?" skatītājiem vēlas jautāt režisors Serebreņņikovs, kurš šajā izrādē ir arī scenogrāfs un kostīmu mākslinieks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!