Jau deviņus gadus Rīgas Krievu teātra repertuārā ir skatāma izrāde "Odesa, burvīgā pilsēta...", kas tapusi pēc Bābela populārā, ja ne paša populārākā, darba motīviem – sacerējumu cikla "Odesas stāsti". Ar šo iestudējumu tika atklāta teātra 125. sezona, savukārt savu 134. sezonu teātris sāk ar izrādi, kas veidota pēc daudz mazāk pazīstama šī paša autora sacerējuma – lugas "Marija".
Bābela trāpīgā mākslinieciskā gaume, izcilā laika izjūta un talants ietilpīgi, lakoniski un precīzi rakstīt gan par sadzīviskām, gan par globālām tēmām nereti liek viņa sacerējumus uztvert līdzībās, taču viņa personāži nebūt nav nosacīti tēli, bet, gluži pretēji, - "trīsdimensiju", dzīvi, "īsti", un lugas "Marija" varoņi nav izņēmums.
1920. gads, Petrograda: "numuri Ņevas prospektā", kur dzīvo melnā tirgus darbonis Īzaks Dimšics, – un vecā ģenerāļa, muižnieka Mukovņina dzīvoklis Miljonu ielā. Pasaule ir apgriezusies otrādi. Pagātni nevar noturēt, nākotni – paredzēt, bet galvenais – pietrūkst laika, lai ieklausītos sirdsapziņas balsī: svarīgākais – izdzīvot. Tikai – kā vārdā? Vai – kura dēļ? Ģenerāļa jaunākā meita Ludmila Mukovņina meklē izklaides un gatavojas iet uz teātri ar Dimšicu; vecākā, Marija, devusies līdzi vīram, komisāram Budjonnija armijā un māca karavīriem lasīt. "Politisko uzskatu" konflikts it nemaz netraucē ģimenes locekļiem skumt vienam pēc otra, – vēl vairāk, tuviniekiem Marija kļūst par ideālu, eņģeli, vienīgo atbalstu pasaulē, kura kļuvusi tik nestabila. Visi dzīvo viņas atgriešanās gaidās: lūk, Marija atgriezīsies, un viss būs labi, pat tad, ja brūk vecais un veidojas jauns laikmets, bet cilvēki iegūst un zaudē naudu, varu, mīlestību, cerības, ticību...
Izrādē spēlēs aktieri Leonīds Lencs, Jekaterina Frolova, Dana Čerņecova, Jevgeņijs Čerkess, Igors Čerņavskis un citi.|
Izrādē skan komponista Aleksandra Zekes sacerējumi.