'Klavigo' Nacionālajā teātrī - 7
Foto: Kristaps Kalns
Kad skatītāji ieņem vietas Nacionālā teātra Jaunajā zālē, viņus jau sagaida aktieri un divas automašīnas. Vienā no tām sēž Marija Linarte – Marijas, galvenās sieviešu lomas, atveidotāja. Apmēram 10 minūtes tiek atskaņoti zināmi radio hiti – Adele, Riana, Eimija Vainhausa u.c. –, kuru lirika lielākoties vēsta par sievietes salauzto sirdi. Marija Linarte, rijot asaras, enerģiski dzied līdzi. Aktrises emocionālā sakāpinātība atklāj jaunās sievietes pārdzīvojumu, taču tajā pašā laikā raisa ironisku smaidu. Līdz galam tā arī netop skaidrs – režisors Gētes fabulu izmanto nopietnā vai tikai gaužām ironiskā toņkārtā.

Vērtējums:2

Folkers Šmits, viesrežisors no Austrijas, izmantojis lugas fabulu, lai risinātu jautājumu par izšķiršanos starp mīlestību un karjeru un runātu par to, kā mūsdienās dzīves ārējais karkass – veiksmīga, laimīga cilvēka tēls citu acīs, tai skaitā sociālajos tīklos, – ņem virsroku pār īstām jūtām, dziļām, pilnvērtīgām savstarpējām attiecībām. No vienas puses, konkrētās izrādes kontekstā nav būtiski, ka Johana Volfganga Gētes luga "Klavigo" uzrakstīta vētras un dziņu laikmetā 1774. gadā, no otras puses, tieši lugas tapšanas laika un mūsdienu konteksts ir tas, kas liek ar pavisam citu attieksmi paskatīties uz Gētes risinātajiem notikumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!