Izrāde ir režisora iecerētās pasaules līmeņa literāra teksta un mūzikas simbiozes triloģijas noslēdzošā daļa, kas nemainīgi top sadarbībā ar māksliniekiem Reini un Kristu Dzudzilo. Raiņa "Ugunī un naktī" skanēja Rihards Vāgners, Henrika Ibsena "Pērā Gintā" Edvards Grīgs, savukārt Oskara Vailda "Salomē" skanēs Riharda Štrausa mūzika.
Angļu prozaiķis un dramaturgs Oskars Vailds lugu "Salome" sarakstījis tieši pirms 125 gadiem. Šajā laikā tā piedzīvojusi neskaitāmas teatrālas un muzikālas interpretācijas, aizvien saglabājot savu pievilcību.
Mīlestība ir galvenā tēma, kas izskan Marka un Mateja evaņģeliju stāstā par Salomi. Mīlestība, kas sakāpināta līdz neprātam. Mīlestība, kas noved līdz nāvei. Mīlestība, kas liek upurēt sevi. Bet vienlaikus Salome nav mīts, Salome ir reāla vēsturiska persona, ķēniņa Hēroda sievas Hērodejas meita no pirmās laulības, kas dzimusi mūsu ēras 14. gadā. Kad Hērods apsola daiļajai Salomei izpildīt jebkuru viņas vēlēšanos, ja vien viņa piekritīs dejot viņa dzimšanas dienas svinībās, Salome pieprasa Jāņa Kristītāja galvu.
"Man nav atbilžu, kāpēc izvēlējos šobrīd iestudēt tieši šo lugu. Ar Vaildu aizrāvies nekad neesmu, par pravieti sevi neuzskatu, un arī galva, lai cik bieži cirsta, man allaž pieaugusi atpakaļ. Man nav atbildes. Ja nu vienīgi vārdi, kurus nevar izprast līdz galam, vien mostoties atkārtot kā uzmācīgu sapni: "Mīlestības noslēpums ir lielāks par nāves noslēpumu"," stāsta Viesturs Kairišs.
Šīs izrādes titullomā būs Agnese Cīrule, Jāņa Kristītāja lomā – Gundars Grasbergs, Valdnieks Hērods – Arturs Krūzkops, valdniece Hērodija, Salomes māte – Lolita Cauka. Pārējās lomās: Jānis Āmani, Romāns Bargais, Uldis Siliņš, Jēkabs Reinis, Andrejs Filipovs, Rūdolfs Gediņš, Jānis Putniņš, Ģirts Dancītis, Modris Opelts, Aldis Liepiņš, Ģirts Bisenieks.
Izrādes scenogrāfs ir Reinis Dzudzilo, kostīmu māksliniece – Krista Dzudzilo, gaismu mākslinieks – Oskars Pauliņš, horeogrāfe – Elīna Lutce, runas konsultante – Aina Matīsa, savukārt muzikālais noformējums – Aleksandra Vaicahovska.