Pēc "Hedas Gableres" Liepājas teātrī Laura Groza-Ķibere turpina pētīt sarežģītu, fatālu, bet arī spilgtu un valdzinošu sieviešu raksturus. Ar spēcīgu savas paaudzes aktieru trio – Ilzi Ķuzuli-Skrastiņu, Kristīni Nevarausku un Daini Grūbi – režisore Dailes teātrī iestudējusi vēl vienu mūsdienu dramaturga Patrika Mārbera pasaules klases dramaturģijas adaptāciju – "Pēc Jūlijas jaunkundzes".
Fona radītās neskaidrības
Augusta Strindberga "Jūlijas jaunkundzes" (1888) darbību Mārbers, lai arī savu versiju saraksta 1995. gadā, pārnes uz paša dzimteni Lielbritāniju, risinot notikumus uz 1945. gada 26. jūlija nakts fona, kad pirmoreiz vēlēšanās uzvar strādnieku partija. Dramaturgs ne tikai pamaina akcentus visos trīs tēlos, mūsdienīgo valodu un dialogus, atsakoties no Strindbergam piemītošā poētiskā simbolisma un padarot konfliktu tiešāku un asāku (iespējams, arī sadzīviskāku), bet arī iezīmē britiem aktuālāku vēsturisko un sociālpolitisko kontekstu, kas no jauna izceļ šķiru (tātad šajā gadījumā – arī pieredzes un pārliecības) nozīmi Jūlijas un Džona (Mārbera versijā sulainis Žans pārtapis par šoferi Džonu) attiecībās.