Sezonas izskaņā uz Dailes teātra skatuves manierīgi un smalki plosījās šarmants briesmoņu bariņš. Režisors Jans Villems van den Boss iestudējis izrādi pēc Pjēra Šoderlo de Laklo romāna "Bīstamie sakari" motīviem, un milzu buduārā dzirksteļo gan neprātīgas kaislības, gan Dailes aktieru talanti.
Epistulārais romāns "Bīstamie sakari" ir klasika, un stāsts pasaulē piedzīvojis neskaitāmas interpretācijas. Dailes teātrī izmantota Kristofera Hemptona luga, kam savukārt lielisku tulkojumu latviešu valodā nodrošinājusi Evita Mamaja. Jaunais iestudējums piedāvā aizraujošu aktierspēli vadošo mākslinieku sniegumā, taču arī inscenējuma temporitms un vizuālais tēls ir līdz detaļai "izcakots", kas it labi raksturo franču aristokrātu dzīves telpu un filozofiju. Mārtiņa Vilkārša veidotās scenogrāfijas atslēgas vārds varētu būt "milzīga gulta": spēles laukuma grīdu klāj pelēkbalts audums, bet augšā pāri visai telpai ir tikpat milzīgs baldahīns. Pa vidu gan uz dažāda augstuma podestiem ir arī vairākas mazākas saliņas – īsta gulta, kāršu spēļu/tējas galds, milzīgs garderobes spogulis, liels atzveltnes krēsls un sofa, kuros vai nu grūtsirdīgi kaut ko pārdomāt, vai ātri sagrēkot.
Iestudējumu skatoties, uzmanību saistīja stāvās kāpnes, kas no proscēnija strauji ved orķestra bedrē. Pirmajā reizē vienkārši veidojās spēcīgas asociācijas ar van den Bosa uzvestajiem "Vējiem līdzi" (2013), kur aktieri, šķiet, vairāk domāja par to, uz kura pakāpiena jāpaspēj uzkāpt, – visas mizanscēnas risinājās tikai uz šiem milzu podestiem. Šoreiz atsevišķu ainu uznācienos un nogājienos aktrisēm palīdz kalpotāji (Jānis Silavs, Ričards Murāns, Mārtiņš Gūtmanis), kas idejiski tā varētu būt.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv