6_Darbnica
Foto: Fridriha Milta darbnīca Ņujorkā. Foto: autors nezināms. Privātkolekcija

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) sadarbībā ar "James Gallery" šī gada 19. novembrī Ņujorkā atklās vairāku gadu pētniecības un izstāžu projekta "Pārnēsājamās ainavas" noslēdzošo izstādi "Portable Landscapes. Memories and Imaginaries of Refugee Modernism" ("Pārnēsājamās ainavas. Bēgļu modernisms, atmiņas un iztēle"), kuras centrā būs latviešu trimdas mākslinieku un literātu grupa "Elles ķēķis", portālu "Delfi" informē LLMC pārstāvji.

Izstāde seko atšķirīgiem Latvijas emigrācijas un trimdas stāstiem, aplūkojot tos plašākā mākslas norišu, migrācijas un globalizācijas kontekstā. Izstāde un tās publiskā programma pārskatīs mākslinieciskās un politiskās izteiksmes migrācijas mākslā, atklājot daudzveidīgos naratīvus gan nesenā pagātnē, gan mūsdienās.

Latviešu trimdas mākslinieku un literātu grupas "Elles ķēķis" dažādās radošās izpausmes posmā no 1950. līdz 1970. gadiem atsedz paralēlu lappusi Latvijas mākslas un kultūras vēsturē, kad Otrā pasaules kara notikumu iespaidā tūkstošiem cilvēku devās bēgļu gaitās. Izstāde arī plašākā kontekstā pievēršas māksliniekiem un radošajam fenomenam, kas veidojies migrācijas iespaidā, priekšplānā izvirzot mazzināmāku stāstu tīklojumu. Izstādē apskatīti virzieni un individuāli mākslinieki, kas balstījuši, kā arī dažādojuši un izaicinājuši kopīgo mākslas vēstures naratīvu. Paralēli vēsturiskajiem stāstiem, kas atklāsies dažādos arhīvu materiālos, mākslas darbos un artefaktos, izstādē piedalās arī mūsdienu mākslinieki, kuri savos darbos pievēršas migrācijas tēmai vai ar savām interpretācijām papildina kādu no izstādes naratīviem. Uzsverot dažādības nozīmi, atšķirīgos modernismus un mazāk zināmus strāvojumus, izstāde uzsver, ka gan pagātnes, gan mūsdienu norises ir dzīvs process, ko nemitīgi veidojam un pilnveidojam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!