Foto: LETA

Režisors Elmārs Seņkovs pametis štata režisora vietu Latvijas Nacionālajā teātrī un veidos savu jaunu neatkarīgo teātri, intervijā žurnālam "Ir" pastāstīja pats režisors.

Kā pastāstīja Seņkovs, trupas pamatu veidos seši līdz septiņi leļļu teātra aktierkursa absolventi, kuri bija viņa studenti un nenoslēdza darba līgumus ar Leļļu teātri. "Mums bija veiksmīga izrāde "Medības", viņi saņēma arī piedāvājumus strādāt valsts teātros, bet atteicās. Teica, ka vēlas attīstīties, strādāt kopā un pieņēma manu ideju par teātra veidošanu. Būs grūts ceļš, bet esam to izvēlējušies," žurnālam "Ir" stāsta Seņkovs.

Pagaidām nav zināms, kāds būs jaunā teātra nosaukums – tas tiks atklāts vēlāk. Taču vēl šajā sezonā tiks piedāvātas pirmās izrādes. Tās tiks rādītas "Dirty Deal Teatro" un Ģertrūdes ielas teātra telpās, kā arī nākamā gada Valmieras vasaras teātra festivālā. Finansējumu jaunais teātris par diviem projektiem saņēmis no Valsts Kultūrkapitāla fonda.

"Mums būs svarīgi stāstīt stāstus par šodienas cilvēkiem. Tas būs laikmetīgs teātris, un par laikmetu var runāt tikai šodienas varoņi. Iespējams, pārinterpretēsim arī klasiku. Pirmā izrāde būs par vecuma problemātiku. Mūsu teātra jaunieši jau staigā pa pansionātiem, pat strādā tur," par jaunajiem iestudējumiem stāsta režisors.

Tāpat Seņkovs atklāj, ka viņam jāpabeidz darbi lielajos valsts teātros, kur viņš turpinās strādāt pie konkrētām izrādēm, tomēr lielāko laika daļu viņš sola veltīt savai kompānijai. Tāpat režisors saka, ka neizvairīsies no darbiem ārzemēs, jo "tas pilnveido."

Režisors arī atklāj, ka īsi pirms Dailes teātra mākslinieciskās un administratīvās vadības aiziešanas no amatiem viņam bijusi saruna režisoru Dž.Dž.Džilindžeru par iespējām jaunajai trupai īrēt telpas Dailes teātrī. Tāpat Seņkovs noraida izskanējušās spekulācijas, ka viņš varētu pārņemt Dailes teātra māksliniecisko vadību.|

"Bet iedomāsimies, ka kāds jaunās paaudzes režisors tagad gribētu reorganizēt Dailes teātri. Laikā, kad jebkurš cilvēks var izteikt viedokli sociālajos tīklos, ir skaidrs, ka kritika šādam procesam būtu liela. To izturēt nebūtu viegli. Neviens negrib iznīcināt teātri, bet, lai radītu no jauna, zināmā veidā ir "jāiznīcina". Tas prasa drosmi, atbildības sajūtu. Ja man jautātu, vai es savā radošajā biogrāfijā piecus gadus gribētu piedzīvot absolūti negatīvu, kritisku spiedienu saistībā ar reorganizācijas procesu — nē," žurnālam "Ir" saka Seņkovs.

Elmārs Seņkovs kā režisors sevi pieteica pirms 10 gadiem, vispirms iestudējot izrādes neatkarīgajos teātros, bet pavisam drīz arī sākot strādāt uz lielajām skatuvēm Rīgas Krievu teātrī un Latvijas Nacionālajā teātrī. Elmāra Seņkova iestudētās izrādes vairākkārt tikušas nominētas "Spēlmaņu nakts" balvām. Par izrādēm "Ezeriņš" (Latvijas Nacionālais teātris) un "Vasarnieki" (Rīgas Krievu teātris) 2014. gadā Seņkovs saņēma "Spēlmaņu nakts" labākā režisora balvu. Šogad uz "Spēlmaņu nakts" labākās izrādēs titulu pretendē viņa veidotais Raiņa "Pūt, vējiņi!" iestudējums Latvijas Nacionālajā teātrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!