"Šī intervija būs ar asinīm rakstīta," pajoko aktieris Kaspars Zāle. Nē, te nav nekādas traģēdijas. Taču asinis ir. Viņa kaķene Dzirkste īsti nav mierā ar "Delfi" fotogrāfa vēlmi iesaistīt viņu fotosesijā un liek lietā nagus. Pavisam nedaudz, tomēr pietiekami. Arī pats aktieris ir atļāvies, ja tā drīkst teikt, izlaist nagus. Zāles gadījums kļuvis par pirmo un pagaidām vienīgo Latvijas teātra vēsturē, kad mākslinieks tiesiskā ceļā panāk atjaunošanu darbā pēc atlaišanas un piespiedu dīkstāves kompensāciju.
Vēl Kaspars Zāle šogad otro reizi karjeras laikā nominēts arī "Lielā Kristapa" balvai – par dzejnieka Jāņa Ziemeļnieka lomu daudzsēriju mākslas filmā "Emīlija. Latvijas preses karaliene". Tāpat pēdējā gada laikā viņš nospēlējis vienu no galvenajām lomām Andreja Ēķa komēdijseriālā "Perfektās kāzas".
Bezprecedenta gadījums Latvijas teātrī
Ar Kasparu tiekos Mežaparkā neilgi pēc tam, kad Rīgas apgabaltiesa viņam par labu piespriedusi piedzīt no Dailes teātra kopumā 16 tūkstošus eiro, no tiem 12 000 par piespiedu dīkstāvi. Tas noticis pēc teju divus gadus ilga konflikta un tiesvedības ar teātra vadību. Publiski zināmais konflikta sākums meklējams 2020. gada pavasarī, kad Dailes teātrī darbu uzsāka jaunā vadība. Toreiz jaunieceltais direktors Juris Žagars paziņoja, ka teātra personālsastāvā tiek veikta reorganizācija, kā sekas bija darba attiecību pārtraukšana ar sešiem aktieriem, tai skaitā Kasparu Zāli. Kopš tā laika aktieris vienreiz jau ticis atjaunots darbā - 2020. gada rudenī -, tad atkal panākta atlaišana. Tomēr viņam būtiski bijis principiālo cīņu novest līdz galam likumiskā veidā, lai kāds būtu iznākums. Tiesāšanās gan vēl nav pilnībā beigusies, tomēr Zāle vairākkārt sarunas laikā uzsver – viņš nav cietējs. Šis ir bijis viņam vērtīgs laiks, kurā daudz sapratis un daudz arī iemācījies.
Šis ir bezprecedenta gadījums Latvijas brīvvalsts teātra vēsturē. Padomju laikā, 1984. gadā, ar tiesas palīdzību tika risināts Dailes teātra vadības un aktiera Eduarda Pāvula konflikts. Toreiz tas bija viens no iemesliem, kāpēc gadu vēlāk slavenais mākslinieks uz visiem laikiem pameta Dailes teātri. Protams, Pāvuls tobrīd atradās ievērojami atšķirīgā karjeras punktā – viņš bija zvaigzne, viens no Dailes premjeriem, tikko nospēlējis spožu lomu Arnolda Liniņa iestudējumā "Un garāka par mūžu diena ilgst".
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv