Prieka asaras šogad ASV Kinoakadēmijas balvas ceremonijā bira vairākkārt. Tāpat izskanēja pa kādām visai skarbam jokam no vakara vadītāja, komiķa Džimija Kimela. Viņš, cita starpā, pie "Oskaru" vakara saimnieka goda bija ticis jau ceturto reizi. Līdzās režisora Kristofera Nolana un filmas "Oppenheimer" triumfam septiņās kategorijās, gada nozīmīgākā kinobalvu ceremonija, kā allaž, sagādāja gan izklaidējošu šovu, gan dziļi aizkustinošus brīžus, gan arī dažus labus pārsteigumus. Aicinām atskatīties uz šī gada "Oskaru" ceremonijas spilgtāko mirkļu izlasi.
Par ārkārtīgi emocionālu mirkli ukraiņu režisora un žurnālista Mstisalava Černova pateicības runa – viņš saņēma balvu par labāko dokumentālo filmu, kara šausmu liecību "20 Days in Mariupol" ("20 dienas Mariupolē").
Černovs dokumentēja kara realitāte ostas pilsētā Mariupolē pirmajos mēnešos pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā sākuma. Filma pirmizrādi piedzīvoja 2023. gada Sandensas filmu festivālā un kopš tā laika saņēmusi atzinību gan kā žurnālistikas veikums, gan kino darbs.
Černovs, saņemot balvu teica, ka jūtas pagodināts, jo šī ir pirmā ukraiņu filma, kas saņem "Oskaru". "Tomēr, iespējams, esmu pats pirmais režisors uz šīs skatuves, kurš saka, vēlos, kaut nekad nebūtu šo filmu uzņēmis. Kaut es varētu šo godu mainīt pret to, lai Krievija nekad nebūtu uzbrukusi Ukrainai, nekad nebūtu postījusi mūsu pilsētas. Kaut varētu šo manīt pret 10 000 ukraiņu dzīvībām, ko laupījusi Krievija," sacīja režisors. Viņš arī pauda, ka būtu gatavs mainīt šo balvu pret to, lai Krievija atbrīvotu gūstekņus, kā arī civiliedzīvotājus, kas šobrīd ir viņu cietumos.
"Es nevaru mainīt vēsturi, es nevaru mainīt pagātni. Bet mēs visi kopā, jūs – daļa no vistalantīgākajiem cilvēkiem pasaulē – varam darīt tā, lai vēsture tiek pierakstīta godīgi un patiesība uzvar, lai Mariupoles cilvēki, kas zaudējuši savas dzīvības, nekad netiek aizmirsti. Jo kino veido atmiņas, bet atmiņas veido vēsturi. Paldies Ukrainai!" savu runu noslēdza Černovs.
"Bārbeheimers" konkurē, saplēšas un izlīgst uz skatuves
Visa vakara garumā dažādi tika apspēlēts aizvadītā gada kino kultūras (un arī mārketinga) fenomens – "Bārbenheimers" – divas atšķirīgas filmas "Bārbija" un "Openheimers", kas uz lielajiem ekrāniem iznāca vienlaicīgi un masveidā atgrieza cilvēkus kinoteātros, kā arī savstarpēji konkurēja ar skatītāju skaita rekordiem.
Ja "Bārbija" pagājušā gada beigās izrāva uzvaru ar komerciālajiem rādītājiem, kļūstot par gada visvairāk nopelnījušo filmu, tad "Openheimers" var spīdēt ar balvām, kurām nu piepulcējušās septiņas "Oskara" statuetes, tai skaitā par gada labāko filmu.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv