
Gads pašmāju kino ir sācies nepieredzēti ražīgi – un tie nav tikai "Straumes" fenomenālie panākumi, uz kuru fona gan viss pārējais kādu laiku var šķist tāds viegli piezemēts. Ceru, ka notiks tieši pretēji, un, pateicoties "Straumei", arī citas latviešu kino aktivitātes iegūs lielāku pievilcību skatītāju acīs. Īpaši tas attiecas uz divām itin piemīlīgām, vienlaikus gana huligāniskām komēdijām, kas nesen nonākušas uz lielajiem ekrāniem – Martas Elīnas Martinsones "Vecāku sapulci" un Mārča Lāča "Mūžības skartajiem".
Arī abi ievadā pieminētie autori – Marta Elīna Martinsone un Mārcis Lācis – nu jau pamatoti jādēvē par komēdijas žanra adeptiem. Martinsone kino debitēja 2021. gadā ar pusaudžu komēdiju "Tizlenes", bet Lācis – gadu vēlāk ar sirreāli grotesko teātra vidi izsmejošo "Revolūciju", turklāt abiem režisoriem bijusi arī teātra pieredze šajā žanrā. Debijas uzskatāmi parādīja, kādās tēmas un stilistikā šie autori – režisori un savu filmu scenārija autori – jūtas visērtāk.
Martinsone rotaļājās ar amerikāņu tīņu filmas un mūzikla estētiku, pārceļot to uz Latvijas skolas vidi 20./21. gs. mijā, tikmēr Lācis sevi pieteica kā postmodernu huligānu, kuru primāri interesē skatītāja provocēšana un šokēšana, atgādinot par latviešu kino "mežonīgajiem 90-tajiem" – atgūtās brīvības nesto māksliniecisko eiforiju, kas izpausmes rada arī visai drosmīgos, eksperimentālos un, kā likums, praktiski bezbudžeta apstākļos tapušos darbos. Jāsaka, ka viņu jaunākie darbi ir likumsakarīgs iesāktā ceļa turpinājums.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv