Latvijas pretendente sacensībā par ASV Kinoakadēmijas balvu "Oskars" kategorijā "Labākā ārzemju filma" - režisora Jura Kursieša spēlfilma "Modris" - aizvadījusi atpazīstamības veicināšanas kampaņu ASV, Losandželosā, saņemot uzslavas un aizkustinot skatītājus.
Kā informē filmas veidotāju pārstāve Alise Adamane, ar filmas "Modris" pēdējo seansu Losandželosā 14. decembrī noslēdzās tās atpazīstamības veicināšanas kampaņa ASV, kā arī šī gada ASV Kinoakadēmijas filmu vērtēšanas maratons, kura mērķis bija atlasīt tās 2015. gada filmas, kas tiks nominētas vienai no pasaulē nozīmīgākajām kinematogrāfijas balvām - "Oskaram".
Kampaņas mērķis bija iepazīstināt ASV sabiedrību, medijus un Kinoakadēmijas žūrijas locekļus ar Latvijas filmu "Modris", nodrošinot tās atpazīstamību un popularitāti, kas nav mazsvarīgi cīņā par nomināciju "Oskara" balvai. Pirmais iepazīšanās seanss notika 3.novembrī Eiropas filmu promocijas pasākumu ietvaros. Kopumā pusotra mēnešus ilgās kampaņas laikā filma Losandželosā tika izrādīta septiņos seansos.
Filmas seansi bija labi apmeklēti, un trijos no tiem piedalījās arī filmas režisors Kursietis, kurš pēc seansiem atbildēja uz skatītāju un žurnālistu jautājumiem, kā arī piedalījās Kinoakadēmijas biedriem veltītajā filmas pēcseansa pieņemšanā.
"Galvenais, ko no šīs pieredzes ņemu līdzi, ir bieži sastaptais komentārs, ka savu Modri dzīves laikā saticis gandrīz katrs no Kinoakadēmijas biedriem. Filma aizkustināja ne vienu vien skatītāju, un Kristers Pikša izpelnījās uzslavas par savu tēlojumu," stāsta filmas režisors Kursietis.
Pēcfilmas komentāros tika slavēta gan filmas reālistiskā noskaņa, gan tematikas aktualitāte. "Tematika, pēc idejas, jau nav nekas jauns. To franču režisori savā kino pētīja jau 60.gados. Taču tēma būs aktuāla vienmēr, jo katru dienu kāds kļūst par pusaudzi," uzsver režisors.
Piecus no septiņiem filmas seansiem ASV rīkoja tās producenti studija "Red Dot Media", piesaistot finansējumu no Rīgas domes, Kultūras ministrijas, Nacionālā kino centra un bankas "Citadele". Kā tika ziņots iepriekš, šim mērķim režisoram izdevies savākt vairāk nekā 50 000 eiro.
ASV kampaņas izstrādei un realizēšanai tika piesaistīta arī Losandželosas sabiedrisko attiecību aģentūra "Kean&Kolar". Ar filmas producentu gādību tikai izvērta arī plaša reklāmas kampaņa tādos ASV kino industrijas medijos kā "Variety", "The Hollywood Reported" un "Deadline", laikrakstā "LA Times", kā arī vairākos interneta medijos.
Līdz janvārim tiks apkopoti Kinoakadēmijas žūrijas locekļu vērtējumi un paziņotas deviņas filmas, kuras cīnīsies par piecām "Oskara" nominācijām. Savukārt šīs piecas filmas plašākai publikai izziņos februāra vidū.
Kategorijā "Labākā ārzemju filma" šogad pieteiktas filmas no 81 valsts.