Viņa domas un sirds palikušas kaut kur tur – puspamestā ciematā Arhangeļskas apgabala nomalē, kur viņu aizveda varoņa meklējumi filmai "Pastnieka Alekseja Trjapicina Baltās naktis" ("Белые ночи почтальона Алексея Тряпицына"). Filma, kas 2014. gadā tika godalgota Venēcijas kinofestivālā, tikusi apzināti uzņemta, lai varētu to pieteikt "Oskara" balvai, jo "amerikāņu kino nāvējoši ietekmē krievu skatītāja gaumi un intereses."
Končalovskis jau iepriekš intervijā neatkarīgajam krievu medijam "Meduza" (2016. gada 26. decembrī) atzinis, ka tieši saskarsme ar nomalēm, vienkāršajiem lauku ļaudīm un viņa darbu sērija par Krievijas sādžām mainījusi viņa uzskatus par mūsdienu Krieviju, likusi iedziļināties "krievu pasaulē" un mentalitatē, kā arī pārskatīt savus rietumnieciski liberālos uzskatus. Viņš pievienojas krievu mediju plaši paustajām nostādnēm, ka Krievija Eiropai ir vajadzīga vāja, krievi Eiropā nekad netiks pieņemti, turklāt mūsdienu eiropeiskās vērtības allaž paliks svešas un ved tikai postā.