Pēc naksnīgas aplaupīšanas uz ielas pusmūža arhitekta Franča mierīgā dzīve sagriežas kājām gaisā. Gribēdams sievai pierādīt, ka spēj rīkoties vīrišķīgi, viņš dodas nokārtot rēķinus ar varmāku, un situācija kļūst nekontrolējama. Ar laiku galvenais varonis sāk saskatīt sakarības starp uzbrucēju un sievas pēkšņo grūtniecību, turklāt jaunās ģimenes idilli izjauc noslēpumains šantāžists, kurš mēģina Franci piespiest izdarīt noziegumu. Iedomas un realitāte savijas spriedzes pilnu notikumu virknē, kas noved pie negaidītām sekām.
Kā atzīst Aiks Karapetjans, filma "Pirmdzimtais" uzdod jautājumu, ko nozīmē būt vīrišķīgam vīrietim mūsdienās. Tā stāsta par vīrieša bailēm, ka viņš savai dzīvesbiedrei nav gana labs, un par sievietes cerībām, ka, provocējot partneri, viņai izdosies tam palīdzēt cīnīties ar kompleksiem un bailēm un vienlaikus tuvināt to savam vīrieša ideālam. Viss savijas ar kriminālu intrigu un mistikas devu. "Savā ziņā "Pirmdzimtais" ir gan antifeministisks, gan antišovinistisks trilleris – nostāja atkarīga no paša skatītāja," par savu jaunāko filmu saka režisors.
Aiks Karapetjans ir viens no savas paaudzes redzamākajiem režisoriem. "Pirmdzimtais" ir Karapetjana trešā spēlfilma un trešā sadarbība ar "Studiju Lokomotīve", producentu Robertu Vinovski un operatoru Jāni Eglīti. Debijas filmas "Cilvēki tur" pirmizrāde notika prestižajā Karlovi Vari starptautiskajā kino festivālā, otrā režisora spēlfilma-šausmu žanra darbs "M.O.Ž" izrādīja svarīgākajos žanra filmu festivālos Kanādā un ASV, daudzos nozīmīgos Eiropas festivālos, kā arī iekļauta ASV kinoteātru repertuārā. Paralēli darbam režisors ir iestudējis arī operas un teātra izrādes: "Seviļas bārddzini" un "Faustu" Latvijas Nacionālajā operā un Šekspīra "Venēcijas tirgotāju" Nacionālajā teātrī.