Attiecīgi pirms 30 un 20 gadiem 1991. un 2001. gada februārī uz kinoekrāniem nonāca Hanibāla Lektera romānu sērijas populārākās ekranizācijas "Jēru klusēšana" un "Hanibāls". Ja labi gribam, arī pašam pirmajam Lektera reveransam uz ekrāniem – 1986. gadā iznākušajai filmai "Cilvēku mednieks" – varam piemeklēt pusapaļu 35 gadu jubileju. Tomēr Hanibāla Lektera stāsts, kā jau minēts, aizsākās tālajā 1981. gadā, kad rakstnieks Tomass Hariss neatgriezeniski izmainīja lasītāju priekšstatus par detektīva, trillera un šausmu žanriem, tos visus sekmīgi apvienojot vienos vākos.
Tomass Hariss 70. gadu sākumā strādāja par kriminālziņu reportieri aģentūrā "Associated Press", bet literatūrā debitēja 1975. gadā ar politisko trilleri "Melnā svētdiena". Tas bija Frederika Forsaita manierē radīts grāvējs par Izraēlas un amerikāņu izlūkdienestu centieniem novērst palestīniešu teroristu rīkotu sprādzienu amerikāņu futbola sacensību laikā, kā ieroci izmantojot ar spridzekļiem pielādētu "Goodyear" dirižabli. Romānam bija labi komerciālie panākumi, un 1977. gadā tas tika arī ekranizēts, tomēr Tomasa Harisa daiļradē tas palicis kā savdabīgs izņēmums, jo rakstnieks izvēlējās turpināt savu literāro karjeru pavisam citā virzienā.