“Katru reizi, kad jauns aktieris kļūst par Bondu, sērijai ir iespēja pielāgoties tās publikas ideoloģijai, ar kuru tā cenšas komunicēt,” norāda akadēmisko eseju apkopojuma “Džeimsa Bonda dzīve kultūrā” redaktors Jāps Verhels. Ja atskatāmies uz pārmaiņām, ko 60 gadu laikā devis katrs no Bonda atveidotājiem, šī tendence ir nepārprotama. Šons Konerijs bija pirmatklājējs, kurš definēja Bonda tēlu uz ekrāna un masu kultūrā – viņa uzvedību, runasstilu, jokus, protams, arī neslēpto agresiju – gan pret ļaundariem, gan sievietēm. Tas ir Bonds, kas spilgti raksturo 60. gadu sabiedrības attieksmi pret šīm lietām un to, kas šāda kalibra varonim pieļaujams uz ekrāna. Sist pļaukas sievietēm un burtiski piespiest stāties seksuālās attiecības šķita pilnībā normāli. Tāpat kā ielaist cilvēkam mugurā veselu pistoles aptveri – tieši tā Bonds izrēķinās ar vienu no pretiniekiem pirmajā sērijas filmā “Dr. Nē”.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv