Foto: Māris Vancevičs
Pirmā erotiskā drāma Latvijas kino vēsturē – tā tiek pieteikta pieredzējušā teātra režisora Dž.Dž.Džilindžera debija pilnmetrāžas kino. Viņa vadībā uz lielā ekrāna atdzīvojies viens no erotisko dižpārdokļu autores Karīnas Gleitnteres (agrāk – Račko) romāniem – "Ekstāze".

Erotiskā kino uzņemšanai ir specifiskas nianses un arī ētikas nosacījumi. Tāpēc šī filma īpaša ar to, ka uz filmēšanas laukuma tika pieaicināts intimitātes ainu koordinators. Pasaulē tā ir ierasta prakse, bet Latvijā šāds gadījums bijis pirmo reizi.

Projekta veidotājiem bija īpaši svarīgi, ka filmas saturs tiek ētiski veidots, jo tas atšķir erotisko kino no kaut kā vulgāra vai pornogrāfijas.

Intimitātes ainu koordinatore Ieva Norvele stāsta par savu nozīmi filmas veidošanā: "Lai radītu šāda veida saturu, ir jāievēro dažādi priekšnoteikumi, kāpēc būtu vēlams, ka ir kāds trešais cilvēks, kas nav režisors. Mans pienākums bija veidot tādu darba gaisotni, kas ir profesionāla, droša, kā Džilis teica – mēs novilkām zināmas robežas un attiecīgi tās ievērojām."

Foto: Māris Vancevičs

Norvele arī atklāj, ka gaidāmajā filmā visas intīmās ainas ir simulētas jeb nav īstas. "Ja tas tā nebūtu, tad tās būtu jāattēlo attiecīgās jomas profesionālim, nevis aktierim, jo tas nav aktiera kompetencēs," uzsver intimitātes ainu koordinatore. Turklāt visam ir jābūt abpusējai piekrišanai, tai skaitā simulētās intimitātes ainās.

"Tas nozīmē, ka aktieris un visas iesaistītās puses ir pilnībā informēti par to, kas norisināsies ainā. Sekojām, lai visiem iesaistītajiem ir zināms līdz sīkākajām niansēm, kas un kā notiks, un attiecīgi, ja ir nepieciešams, tad to arī mēģinājām, runājām kameras leņķus un gaismu raksturus," stāsta Norvele.

Filmas "Ekstāze" sižets stāsta par savstarpējām attiecībām, kurās iestājusies rutīna. Tas ir mirklis, kad durvis ir atvērtas trešajam, kurš atkal ievieš dzīvē kaisles mirkļus. Bet kāda ir kaisles cena un tās ēnas puses?

Foto: Kadrs no filmas

Džilindžers stāsta, ka filma ir par attiecībām, par "to sarežģīto labirintu, kurā mēs katrs ejam iekšā, kuram nav recepšu."

"Mēs katrs pats no savām kļūdām mācāmies, reizē meklējot savu laimi un pietiekamību attiecībās. Attiecībās sekss nav pašmērķis, bet acīmredzami neizbēgama dzīves sastāvdaļa laimīgai eksistencei kopā," uzsver režisors.

Jau vēstīts, ka galveno lomu – buduāra fotogrāfi Efeju – filmā "Ekstāze" atveido horeogrāfe, topošā režisore un aktrise Linda Kalniņa, bet gleznotāju Eliasu - Valmieras Drāmas teātra aktieris Eduards Johansons. Efejas laulātā drauga Georga lomā būs redzams aktieris Rihards Lepers.

Efejas un Georga laulība ir uz sabrukšanas robežas, kad viņa iepazīstas ar gleznotāju Eliasu. Viņa darbnīca atrodas blakus viņas fotostudijai. Efeja nonāk kaislību, melu un intrigu virpulī, taču drīz vien šī jaunā aizraušanās kļūst par toksisku attiecību un asaru avotu. Efeja saprot, ka attiecībām ar Eliasu ir sava cena – iznīcība. Filma risinās vairākus ar kaislību un attiecībām saistītus jautājumus. Kas ir mīlestība? Kā tā rodas, un kāpēc tā ir tik viegli iznīcināma? Vai ekstāze tiešām ir cilvēka dzīves un attiecību augstākais punkts?

Linda Kalniņa stāsta: "Džilis vēlreiz pierādīja, cik viņš ir traks, "kruts", cik interesanti ir strādāt ar viņu. Viņš nebaidās riskēt un ap sevi pulcē tieši tādus pašus cilvēkus." Savukārt Eduards Johansons papildina: "Man ir uzticēta diezgan liela atbildība, strādājot kopā ar Džili. Sākumā man pat bija uztraukums, bet viņa miers mani nomierināja, palīdzot ievirzīt manu tēlu pareizajā virzienā."

Citās lomās: Signe Dancīte, Telma Auziņa, Alberts Viegliņš, Lelde Dreimane un citi.

Filmas producents Kristiāns Alhimionoks un operators Jānis Eglītis. Kostīmu mākslinieces Ilze Grickus un Anda Ščerbaka.

Filmas treileri var noskatīties šeit.

"Ekstāze" pirmizrādi piedzīvos 30. novembrī, Latvijas kinoteātros būs skatāma no 1. decembra. Vienlaikus ar filmu tika uzņemts arī seriāls, kas būs skatāms platformā Go3.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!