Klimata aktīvistei no grupas "Riposte Alimentaire" piemērots arests pēc tam, kad viņa aizvadītajā nedēļas nogalē pie impresionista Kloda Monē (Claude Monet, 1840-1926) gleznas "Magoņu lauks" Orsē muzejā Parīzē pielīmēja plakātu ar postošu nākotnes ainu.
Protesta akts notika sestdien, 1. jūnijā, un jaunākais no "Riposte Alimentaire" klimata aktīvistu protestu sērijas dažādās kultūras institūcijās.
Šoreiz vadzis lūzis Francijas kultūras ministrei Račidai Dati ( Rachida Dati), kura paudusi sašutumu un arī solījumu šo kontroversālo protesta veidu apturēt.
"Šī likumpārkāpēju mākslas postīšana nekādā veidā nevar tikt attaisnota," sociālajā medijā "X" pauda Dati. "Tas ir jāaptur!" raksta ministre.
Viņa arī atklājusi, ka jau ir sazinājusies ar Francijas tieslietu ministru, lai izstrādātu jauni sodu sistēmu, ko piemērot šādu protestu gadījumā. Lielākoties šie protesti mākslas darbiem nenodara lielu kaitējumu, tāpēc protestētājiem līdz šim izdevies izvairīties no kriminālvajāšanas par kultūras vērtību bojāšanu.
Arī šajā reizē pēc muzeja restaurācijas ekspertu apskates, gleznai nopietni bojājumi nav konstatēti un tā ir atgriezusies atpakaļ Orsē ekspozīcijā.
Monē gleznā "Magoņu lauks" (1873) redzams piemīlīga ainava ar sievieti un bērnu koši sarkanu magoņu laukā. Mākslas darbs tapis nelielā pilsētiņā Parīzes ziemeļrietumos, kur Monē bija apmeties 1871. gadā. Glezna šobrīd ir pieejama plašākas publikas apskatei Orsē muzeja izstādē "Parīze 1874. Impresionisma rašanās, kas būs skatāma vēl līdz šī gada 14. jūlijam. Muzejā gleznu sedz aizsargstikls.
Kā redzams protestētāju grupas publicētajā video, gleznai virsū tiek uzlīmēts plakāts, ar postapokaliptisku ainu, kā šī vieta varētu izskatīties jau 2073. gadā. Aktīvistei mugurā bija krekliņš ar uzrakstu "+4°[C] L’Enfer" (+4°[C]. Elle). Pēc tam, kad viņa bija uzlīmējusi plakātu uz gleznas aizsargstikla, viņa pielīmēja pie sienas arī savu plaukstu un uzrunāja pārējos muzeja apmeklētājus, kuri notiekošajā noraudzījās un neiejaucās.
Kā vēsta ziņu aģentūra AFP, muzejs plāno iesniegt prasību par kriminālvajāšanu. Plašākus komentārus Orsē muzeja pārstāvji nesniedza.
Pēdējo mēnešu laikā Francijā klimata aktīvistu grupa "Riposte Alimentaire" līdzīgā veidā protestējusi dažādās kultūrvēsturiskās vietās. Šopavasar divi protestētāji Versaļas pils Spoguļu zālē izkaisīja oranžu pulveri. Vien dažas dienas vēlāk Luvrā tika uzbrukts Francijas vienai no svarīgākajām gleznām – Eižena Delakruā "Brīvība uz barikādēm" (1830). Glezna nule bija atgriezusies ekspozīcijā pēc sešus mēnešus ilgas restaurācijas.
Klimata aktīvisti apskādējuši arī citu Monē gleznu - "Pavasaris" (1872) un nav saudzējuši par Leonardo da Vinči "Monu Lizu" (~1503–1506), kurai uzbrukts gan ar zupu, gan tortes krēmu.