Mākslas pētnieki Kiprā atklājuši, ka zem renesanses meistara Ticiāna gleznas "Ecce Homo" (1570) eļļas krāsas virskārtas slēpjas vēl viens darbs – kāda vīrieša portrets, raksta ārvalstu mediji.
Glezna šobrīd ir aplūkojama Limasolā, Kiprā.
Jaunatklātajā portretā redzams kāds vīrietis ar smalkām ūsiņām, viņš rokās tur spalvu, bet līdzās atrodas kaudze ar papīriem un grāmatām. Tā ir visai prozaiska aina, salīdzinot ar Jēzu Kristu ar ērkšķu kroni galvā, ko vēlāk Ticiāns pārgleznojis pāri sākotnējam darbam.
"Glezna glabā kādu noslēpumu. Tas līdz šim nebija zināms, bet zem redzamās Ticiāna gleznas ir vēl viena," medijiem sacīja profesors Nikolass Bakirtzis (Nikolas Bakirtzis) no Kipras Institūta.
Pabeigtais darbs "Ecce Homo" jeb tulkojumā "Lūk, cilvēks!" ataino Jēzu, kurš stāv līdzās Poncijam Pilātam, Jūdejas prefektam, Jēzus Kristus tiesas procesa vadītājam.
Atklājums notika, jo Ticiāna glezna Kiprā tika sagatavota konservācijai un tā tika aplūkota detalizēti ar mikroskopu. Pētnieki caur plaisiņām ievēroja atšķirīgus krāsas pigmentus kā arī citu plaisu tīklu zem krāsas virskārtas.
"Tas bija, kā pakāpeniski atklāt puzli," medijiem pauda Bakirtzis.
Izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, ar kurām iespējams analizēt zem krāsas slāņa esošo zīmējumu, nesabojājot gleznu, pētnieki spējuši rekonstruēt apslēpto portretu teju pilnībā.
Ticiāns Večeli ( ap 1488 – 1576) bija itāļu renesanses viens no būtiskākajiem gleznotājiem, ar lielu ietekmi uz nākamo paaudžu māksliniekiem.
Viens no Ticiāna slavenākajiem darbiem ir altārglezna "Asunta" jeb "Jaunavas uzņemšana debesīs", kas tapis ap 1518. gadu un atrodas Frari baznīcā Venēcijā. Līdzās reliģiska satura darbiem viņš gleznojies arī antīko mītu sižetus, kā "Danaja" (1554) "Eiropas nolaupīšana" (1560-62), "Bakhs un Ariadne" (1520-1523), kā arī sava laika valdnieku un baznīcas galvu portretus.