Gleznotājs un pedagogs Laimons Eglītis dzimis 1929. gadā Liepājas apriņķa Asītes pagastā un miris 2007. gadā Keitonsvilā, ASV.
1944. gadā viņš devās bēgļu gaitās uz Vāciju, bet 1950. gadā ieceļoja ASV, kur Tempļa universitātes Tailera Mākslas skolā Filadelfijā 1971. gadā ieguva maģistra grādu. Līdz ar to mākslinieks pieder trimdas mākslinieku otrajai paaudzei, kura profesionālo izglītību ieguva savā mītnes zemē – Amerikā.
Ikdienā Eglītis strādāja par glezniecības pasniedzēju Tailera Mākslas skolā Filadelfijā un Keitonsvilas kopienas koledžā Baltimoras apgabalā.
Laikabiedrs, gleznotājs Ģirts Puriņš raksturojis izcilā akvareļgleznotāja daiļrades būtību: "Daļēji apziņā, daļēji zemapziņā rodas auglības un dzīvības simbolika – sēklas, olas, sievietes" (Puriņš, Ģirts. Laimons Eglītis. Personālizstāde Pitsburgā. Latvju Māksla, Nr. 10, 1983, 934. lpp.). Eglītis savās kompozīcijās daudzveidīgi atspoguļoja sievietes kailfigūru, tomēr neuzskatīja sevi par figurālistu un reti izmantoja modeļus, atklāti pasakot, ka glezno ķermeņus tā, it kā tie būtu klusās dabas priekšmeti.
Savukārt pārliecinoši komponētos kluso dabu uzstādījumus varētu raksturot kā fascinējoši ireālu noskaņu pasauli, ko rada šķietami patiesā priekšmetiskā vide.
Laimons Eglītis reiz izteicies, ka salīdzinoši maz "gleznojis klusās dabas – un tās, kuras gleznoju, parasti pārblīvētas ar objektiem. Gribēju radīt skatītājos jušanu, ka kaut kas no gleznas var uzkrist virsū, ja pieiet par tuvu. Mistika un simbolisms ir galvenokārt tīksmināšanās ar formām, kas patīk, bet arī vēlēšanās skatītāju iesaistīt gleznas procesā, piedāvājot iespēju meklēt simbolisma iztulkojumu un mistikas jēgu." (Šturma, Eleonora. Laimons Eglītis. Latvju Māksla, Nr. 26, 2006, 2689. lpp.)
Darbs skatāms izstādē "Latviešu māksla trimdā" LNMM izstāžu zālē Arsenāls līdz 28. jūlijam.
Šo un citus LNMM dārgumus tuvplānā varat aplūkot arī šeit, kā arī iepazīties ar tiem īpaši izveidotajā tematiskajā sadaļā - 100 dārgumu mākslas muzejā.